• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 7 مهر 1399
کد مطلب : 111519
+
-

نمایش موشک جدید سپاه

ذوالفقار بصیر جدیدترین موشک بالستیک دریایی سپاه با برد 700کیلومتر رونمایی شد

نمایش موشک جدید سپاه

روز یکشنبه همزمان با افتتاح پارک ملی هوافضای سپاه در جاده مخصوص کرج، برخی دستاوردهای جدید موشکی این نیرو نیز با حضور رئیس مجلس و فرماندهان سپاه رونمایی شدند. در این نمایشگاه، بخشی از دستاوردها و توانمندی‌های راهبردی نیروی هوافضای سپاه در حوزه‌های موشکی، پهپادی، ماهواره‌ای و پدافند سامانه‌های کشف و شناسایی و جنگ الکترونیک و نیز دستاوردهای مراکز پژوهشی و تحقیقاتی به نمایش درآمده است. ذوالفقار بصیر، جدیدترین موشک بالستیک دریایی سپاه در این نمایشگاه است. براساس گزارش فارس، این موشک که از خانواده موشک‌های ذوالفقار است، با برد ۷۰۰ کیلومتر قابلیت هدف قرار دادن اهداف در دریا را دارد. پیش از این برد موشک‌های بالستیک دریای ایران تا ۳۰۰ کیلومتر با موشک خلیج‌فارس و هرمز اعلام شده بود که اکنون با نمایش این نسخه از موشک ذوالفقار به ۷۰۰کیلومتر افزایش یافته است.
موشک ذوالفقار در نوع زمین به زمین نیز بین 700تا 750کیلومتر برد دارد و از آن در عملیات‌های برون‌مرزی علیه داعش نیز استفاده شده است. در نمایشگاه توانمندی‌های راهبردی نیروی هوافضای سپاه همچنین تعدادی از پهپادهای متجاوز اعم از آمریکایی و صهیونیستی که توسط سامانه‌های پدافند نهسا ساقط شده‌اند به نمایش درآمده است.

قالیباف: خدای دفاع، ‌خدای معیشت هم هست
رئیس مجلس در آیین افتتاح نمایشگاه دائمی توانمندی‌های راهبردی نیروی هوا فضای سپاه ضمن گرامیداشت هفته دفاع‌مقدس با بیان اینکه با وجود قدرت حوزه دفاعی در حوزه اقتصاد ضعیف هستیم، گفت: دشمن توانست در حوزه اقتصادی به ما فشار بیاورد و متأسفانه ما در این حلقه از زنجیره قوی بودن دچار اشکالاتی هستیم.براساس گزارش ایسنا، محمدباقر قالیباف درباره ضعف‌های اقتصادی کشور گفت: متأسفانه ما به اقتصاد مردمی اعتقاد نداریم و فرصت را به جوانان نمی‌دهیم. نگاه‌مان به بیرون است و در این مسیر دنبال راه‌حل می‌گردیم؛ وگرنه خدای دفاع، خدای اقتصاد و معیشت نیز هست و ما در این حوزه نیز با تکیه بر جوانان می‌توانیم مستقل و مقتدر شویم. ما نیاز به رفتار مومنانه و اخلاق‌مداری داریم. باید در عرصه‌ اقتصاد نیز از دوران دفاع‌مقدس درس بگیریم. مردم ما در دوران دفاع‌مقدس به میدان جنگ آمدند و از جان خود و فرزندانشان گذشتند و امروز ناکارآمدی مدیران را برای حفظ انقلاب‌شان تحمل می‌کنند. او همچنین در بخش‌هایی از صحبت‌هایش گفت: شعار «مرگ بر آمریکا» جز کار، تلاش و خدمت‌رسانی به مردم نیست و لحظه‌ای از ذهن نمایندگان مردم در خانه ملت خارج نمی‌شود. مجلس یازدهم تمام سعی خود را برای خدمت‌رسانی به مردم به‌کار می‌گیرد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید