• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
یکشنبه 6 مهر 1399
کد مطلب : 111331
+
-

لایروبی حوضچه‌ها و نهرها در منطقه۶

لایروبی حوضچه‌ها و نهرها در منطقه۶

با توجه به فرارسیدن فصل پاییز و شروع بارندگی‌ها، شهرداری منطقه 6 در تکاپوی سرعت‌بخشیدن به عملیات لایروبی مسیل‌ها و نهرهاست و این مهم را با جدیت بیشتری در دستور کار دارد. 
رئیس اداره مسیل‌ها و قنوات شهرداری منطقه ۶ در گفت‌وگو با همشهری بیان کرد: طرح لایروبی کانال‌ها، مسیل‌ها و قنات‌ها از اوایل مرداد آغاز شده و کماکان ادامه دارد. 
«ابوالفضل کاظمی» گفت: علاوه بر لایروبی و پاکسازی مسیل‌ها، بازسازی قنات‌ها را هم آغاز کرده‌ایم. با توجه به اینکه قنات یوسف‌آباد به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین قنات‌های منطقه از زیرساختمان‌ها و املاک مردم رد شده، از 2 سال گذشته در حال هدایت مسیر قنات به سمت شریان اصلی شهر هستیم. 
او با بیان اینکه این اقدام برای جلوگیری از اتفاقات احتمالی در آینده است و در حال حاضر ساختمان‌ها و املاک را تهدید نمی‌کند، افزود: شهرداری با توجه به وظیفه‌ای که دارد و در راستای نظارت بیشتر و پیشگیری از وقوع اتفاقات در آینده، این عملیات را اجرا می‌کند. 
به گفته کاظمی، شهرداری منطقه۶ برای این اقدام اعتبار لازم را تأمین کرده تا مسیر قنات از املاک مردم خارج و به خیابان‌های اصلی هدایت شود. 
رئیس اداره مسیل‌ها و قنوات شهرداری منطقه 6 به لایروبی حوضچه‌های رسوبی کانال‌ها و منهول‌های جمع‌آوری آب‌های سطحی اشاره کرد و گفت: مسیرهای عبور آب و حوضچه‌های رسوبی و منهول‌ها به‌طور دائم لایروبی و رصد می‌شوند. 
کاظمی با بیان اینکه بخشی از عملیات لایروبی حوضچه‌ها به عهده شهرداری نواحی است، ادامه داد: لایروبی حوضچه‌هایی مانند منهول‌ها را که عمق بیشتری دارند، اداره مسیل‌ها و قنات‌ها انجام می‌دهد. 
او اظهار کرد: سال 98 نیز در زمینه لایروبی بسیار خوب عمل کردیم. با اینکه پارسال شاهد بارندگی سیل‌آسا بودیم و نهرها جوابگوی میزان بارندگی نبود، ولی شریان اصلی جمع‌آوری آب‌های سطحی دچار گرفتگی نشد و گزارشی از فرونشست زمین هم دریافت نکردیم. 
رئیس اداره مسیل‌ها و قنات‌ها شهرداری منطقه6 به آبگرفتگی خیابان کریمخان هم اشاره کرد و گفت: برای رفع مشکل آبگرفتگی، 2 یا 3 نهر عرضی ایجاد شد تا آب‌ها از بالادست به نقطه دیگری هدایت شوند و حجم کمتری آب به سمت پایین جاری شود. 
کاظمی از مردم مخصوصاً از کاسبان منطقه 6 درخواست کرد با توجه به شیوع کرونا از رها کردن ضایعات و ماسک و دستکش به داخل نهرها خودداری کنند. 
به گفته او، این کار هزینه زیادی را بر دوش مدیریت شهری تحمیل و آلودگی زیست‌محیطی را چند برابر کرده و علاوه بر این، سلامت کارگران و پاکبانان زحمتکش شهرداری را هم به خطر می‌اندازد. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :