• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
پنج شنبه 3 مهر 1399
کد مطلب : 111152
+
-

جزئیات جدال 200آتش‌نشان با حریق کارخانه لبنیات

جزئیات جدال 200آتش‌نشان با حریق کارخانه لبنیات

حریق گسترده که 2 انبار بزرگ کارخانه لبنیات میهن را در بر گرفته بود با تلاش بیش از 200آتش‌نشان از 11شهر مختلف مهار شد.
به‌گزارش همشهری، این آتش‌سوزی حدود ساعت18 سه‌شنبه آغاز شد. به گفته شاهدان عینی، ابتدا صدای انفجاری مهیب به گوش رسید و پس از آن دود غلیظی که از محل انبارهای کارخانه میهن در جاده شورآباد به هوا بلند شده بود به چشم می‌خورد. آتش، 2سوله بزرگ از این انبارها را در برگرفته بود. سوله‌هایی که محل دپوی مواد اولیه برای تولید بستنی و همچنین مواد اولیه بسته‌بندی بودند. دود غلیظ و شعله‌های گسترده نیز به‌دلیل اشتعال سریع همین مواد شیمیایی بودند که صحنه‌ای هولناک را به‌وجود آورده بودند.
یوسف منطقی، رئیس آتش‌نشانی اسلامشهر در گفت‌وگو با همشهری می‌گوید: آتش‌سوزی ساعت 18:28 به ما گزارش شد. یعنی با چند دقیقه تأخیر. علت آن هم این بود که چون کارخانه میهن نیروهای آتش‌نشان دارد، ابتدا خودشان تلاش کرده بودند حریق را مهار کنند، اما سرعت توسعه آن باعث شده بود که نتوانند موفق شوند.
او ادامه می‌دهد: ما به‌عنوان نخستین تیم‌های آتش‌نشانی، ظرف مدت 5دقیقه به محل حادثه رسیدیم، اما زمانی که وارد محوطه شدیم، حریق گسترده هر 2 سوله بزرگ را کاملا در برگرفته بود. شدت آتش‌سوزی به حدی بود که بلافاصله درخواست کمک کردیم و با توجه به وسعت گسترده حریق، تیم‌های آتش‌نشانی از 10شهر دیگر ازجمله تهران، رباط کریم، باقرشهر و... نیز به کمک ما آمدند.
به گفته رئیس آتش‌نشانی اسلامشهر، تنها از تهران حدود 160آتش‌نشان و امدادگر به همراه ده‌ها خودروی سنگین راهی محل حادثه شدند و در مجموع بیش از 200آتش‌نشان در تلاش بودند تا آتش را خاموش کنند. تلاشی که پس از چند ساعت نتیجه‌ داد و در نهایت حوالی ساعت 10شب، آنها توانستند حریق را مهار کنند.
منطقی گفت: اینکه آتش‌سوزی از کدام قسمت و به چه علت آغاز شده و کارخانه میهن چقدر خسارت دیده، هنوز مشخص نیست و کارشناسان در حال بررسی این موضوع هستند، اما خوشبختانه این حریق تلفات جانی نداشت و تنها عده‌ای از آتش‌نشان‌ها بودند که به‌دلیل انتشار گازهای سمی یا سرخوردگی و... دچار صدمات جزئی شدند که همه آنها سرپایی درمان شدند.

این خبر را به اشتراک بگذارید