• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
سه شنبه 1 مهر 1399
کد مطلب : 110918
+
-

کافه مجلس

  بازهم غیرعلنی با دستور کار ساماندهی مجلس 
نشست بهارستان امروز برای بررسی مسائل داخلی و کارآمدتر کردن مجلس به‌صورت غیرعلنی برگزار می‌شود. این دومین نشستی است که طی 10روز گذشته برای کارآمدی و بررسی مسائل داخلی پارلمان غیرعلنی برگزار می‌شود. به گزارش همشهری، بررسی چگونگی ورود کمیسیون‌ها به موضوعات روز کشور ازجمله دستور کار این نشست است. همچنین قرار است مسائل داخلی مجلس مورد بحث قرار گیرد و نمایندگان نظرات خود را درباره کارآمد کردن مجلس مطرح کنند.

  نشست مشترک روسای کمیسیون‌ها وهیأت رئیسه مجلس
صبح دیروز جلسه شورای هماهنگی روسای کمیسیون‌ها و هیأت رئیسه مجلس با حضور محمدباقر قالیباف برگزار شد. این نشست ازجمله نشست‌های مستمر و منظمی است که بعد از تشکیل کمیسیون‌های تخصصی در مجلس یازدهم برگزار می‌شود. به گزارش همشهری، در جلسه دیروز که نهمین نشست از این سری جلسات بود، رئیس مجلس از مرکز پژوهش‌های مجلس خواست، برای مسئله آلودگی نفت  در کشور کار دقیق کارشناسی و تحقیقی انجام دهد.

  طرح شفافیت آرای نمایندگان در چه مرحله‌ای است؟
احمد امیر آبادی فراهانی، عضو هیأت‌رئیسه مجلس گفت: کمیته ماده۱۴۲ آیین‌نامه داخلی مجلس دیروز تشکیل جلسه ‌داد و طرح شفافیت آرای نمایندگان را بررسی کرد. به‌گزارش ایلنا، او تصریح کرد: پس از تهیه گزارش کمیته ماده۱۴۲ آیین‌نامه داخلی مجلس از طرح شفافیت آرای نمایندگان، اگر این گزارش در کمیسیون آیین‌نامه داخلی نیز به تصویب برسد، طرح مزبور به صحن علنی مجلس می‌آید. نماینده قم درباره دیدگاه نمایندگان، موضع مجلس یازدهم نسبت به شفافیت آرای نمایندگان گفت: نسبت به رأی آوردن این طرح امیدوار هستیم.

  کمیسیون قضایی تشکیل جلسه می‌دهد
قرار است این هفته نخستین جلسه کمیسیون حقوقی و قضایی بعد از 4‌ماه از روی کار آمدن مجلس یازدهم تشکیل شود. حسن نوروزی، عضو کمیسیون حقوقی و قضایی در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: پس از تعیین اعضای هیأت رئیسه کمیسیون در انتخابات، به موضوعاتی همچون لایحه تجارت، طرح مالکیت فکری و معنوی، 
طرح ممنوعیت حبس محکومان مالی جرائم غیرعمد و موضوع مهریه خواهیم پرداخت.

این خبر را به اشتراک بگذارید