• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
دو شنبه 31 شهریور 1399
کد مطلب : 110840
+
-

زیباسازی زیرگذرها با طرح‌های هنرمندان

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران گفت: با پیشنهاد شهردار، فراخوانی خطاب به هنرمندان داده شده تا طرح‌های خود را برای ساماندهی بصری زیرگذرهای شهر ارائه دهند و پس از تکمیل فرایند دریافت طرح‌های هنرمندان، براساس بهترین آنها برای زیباسازی زیرگذرها اقدام می‌کنیم.
برزین ضرغامی در گفت‌وگو با ایرنا همچنین با اشاره به شیوه‌نامه رنگ شهر تهران گفت: طبق شیوه نامه ما نیز جداول معابر رنگ زده نمی‌شود چراکه از یک سو عمر بتن را کم‌ می‌کند و از سوی دیگر تهیه رنگ هزینه گزافی بر شهر تحمیل می‌کند. بتن رنگی خنثی در شهر دارد و در کلانشهرهای جهان نیز دیگر جداول بتنی رنگ آمیزی نمی‌شود.
او ادامه داد: واقعیت این است که کتابچه و شیوه‌نامه رنگ در شهر تهیه شده و ما براساس آن عمل می‌کنیم و به مناطق نیز اعلام کردیم که دیگر جداول بتنی را رنگ نکنند.
ضرغامی با بیان اینکه برخی جداول معابر تهران در دوره‌های مختلف رنگ آمیزی شده که بر اثر تابش نورخورشید و بارش‌ها در طول زمان پوست‌پوست شده ‌است، گفت: مجبوریم تا به این جداول رنگ مجدد بزنیم تا زیبایی بصری آنها حفظ شود.
به‌گفته وی چند وقتی است که جلسات شورای رنگ‌ در مناطق برگزار می‌شود و کارگروه‌ها در این زمینه تشکیل شده تا شیوه نامه رنگ واحدی در پایتخت اجرا شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید