• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
شنبه 29 شهریور 1399
کد مطلب : 110517
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/Dk695
+
-

کافه مجلس

  شرکای جنایات صهیونیست‌ها
محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس تأکید کرد که برای حل مسئله فلسطین هیچ راه‌حلی بدون مشارکت مردم این کشور وجود نخواهد داشت و خیانتکاران، دوزخیان زمین و آسمان‌ها هستند. محمدباقر قالیباف در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: «خیانتکاران به آرمان ‎فلسطین در تمام جنایات صهیونیست‌ها شریک هستند. دست ظالم را با اشتیاق می‌بوسند و بر صورت مظلوم چنگ می‌زنند. یوم‌النکبه ثانی را رقم زدند. هیچ راه‌حلی بدون مشارکت مردم فلسطین وجود نخواهد داشت و خیانتکاران، دوزخیان زمین و آسمان‌ها هستند.» اخیرا دولت‌های بحرین و امارات توافق صلحی را با رژیم صهیونیستی امضا کرده‌اند که موجب خشم مردم فلسطین و ملت‌های مسلمان در سراسر جهان شده است.

  شاخص‌ها هنوز مشخص نیست
رئیس کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی مجلس گفت: شاخص‌های افرادی که می‌توانند در انتخابات ریاست‌جمهوری شرکت کنند هنوز مشخص نشده و نمایندگان به‌دنبال تعیین این شاخص‌ها هستند. محمدصالح جوکار در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره بررسی طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست‌جمهوری در این کمیسیون گفت: با توجه به اینکه در هر دوره از انتخابات شاهد وجود اشکالاتی در قانون بودیم، جمعی از نمایندگان تصمیم گرفتند تا طرحی را برای رفع آن تدوین کنند. وی تأکید کرد: در انتخابات ادوار گذشته شاهد حضور افراد متعددی برای کاندیدای ریاست‌جمهوری بودیم؛ درحالی‌که شایستگی لازم را نداشتند. یکی از دلایل آن خلأ قانونی در این زمینه است. جوکار ادامه داد: در طرح جدید ذکر‌شده فردی می‌تواند کاندیدای ریاست‌جمهوری شود که سابقه ریاست قوه، معاون رئیس قوه، نمایندگی مجلس، وزیر، استاندار یا شهردار کلانشهر را داشته باشد.

  سیرک ترامپ در بالکن کاخ سفید
امیر عبداللهیان، دستیار ویژه رئیس مجلس در دیدار با اشتفان شلتس، سفیر اتریش گفت: اگر رفتار استکباری و تحقیرآمیز آمریکا در این موضوع دخیل نبود، نیازی به نمایش سیرک ترامپ در بالکن کاخ سفید وجود نداشت. امیر عبداللهیان با انتقاد از رفتار استکباری کاخ سفید در نمایش عادی‌سازی‌ روابط امارات ‌و بحرین با رژیم صهیونیستی گفت: آمریکا با توسل به زور و رفتار آمرانه در صدد اجبار حاکمان برخی کشورهای خلیج‌فارس برای ایجاد رابطه با تل‌آویو است. وی افزود: نمایش ساختگی سازش امارات و بحرین با تل‌آویو صرفا هدف انتخاباتی دارد و فاقد ارزش است. اشتفان شلتس، سفیر اتریش در تهران نیز عنوان کرد: اتریش، ایران را کشور مهم و دارای نقشی بسزا در منطقه به‌ویژه در مبارزه با تروریسم و داعش می‌داند.

  آخرین خبرها از استیضاح زنگنه
ابوالفضل ابوترابی، نماینده نجف‌آباد در تشریح روند طرح استیضاح بیژن زنگنه وزیر نفت در مجلس، گفت: هفته گذشته متقاضیان استیضاح وزیر نفت برای بررسی این موضوع جلسه‌ای در دفتر آقای قالیباف رئیس مجلس برگزار کردند. به‌گزارش تسنیم، وی با بیان اینکه وزیر نفت نیز در این جلسه حضور داشت، افزود: در این جلسه متقاضیان استیضاح سؤالات و محورهای استیضاح را مطرح کردند و وزیر توضیحاتی را مطرح کرد. ابوترابی با بیان اینکه پس از استماع توضیحات زنگنه متقاضیان اعلام کردند که از توضیحات وی قانع نشده‌اند، ادامه داد: بنابراین نمایندگان بر ادامه پیگیری استیضاح تأکید کردند و امضا‌های خود را پس نگرفتند. آنها همچنین خواستار مطرح‌شدن این طرح در کمیسیون انرژی و جلسه علنی مجلس هستند.

  دنبال حاشیه نیستیم
حسین نوش‌آبادی، نماینده ورامین، پیشوا و قرچک گفت: مجلس در کنار دولت است و ما برای دولت شمشیر نکشیده‌ایم. مجلس به توصیه‌های مقام معظم رهبری به‌صورت ویژه عمل می‌کند. ما دنبال حاشیه نیستیم. به‌گزارش مهر، وی ادامه داد: اولویت ما مردم و رفع مشکلات مردم عزیز است و در این راستا از سیاسیون می‌خواهیم، به فکر مردم بوده و در پی حواشی جریان‌ها و احزاب نباشند، از مسئولان نیز می‌خواهیم در پی رفع مشکلات مردم باشند. نوش‌آبادی افزود: مردم از مجلس انتظار حرف‌های تکراری را ندارند، باید به فکر یک دولت حزب‌اللهی باشیم، لیست ریاست‌جمهوری آینده تا هم‌اکنون به ۳۰نفر رسیده است.

  گزینه صمت قابل دفاع باشد
رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس خطاب به رئیس‌جمهور نوشت: گزینه‌ای را برای وزارت صمت به مجلس معرفی کنید که خودتان حاضر به دفاع از او باشید. عزت‌الله اکبری تالارپشتی، رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس در حساب کاربری خود در توییتر، خطاب به رئیس‌جمهور نوشت: در شرایط جنگ اقتصادی وزیر صمت را عزل کردید، بعد حاضر نشدید از گزینه خودتان در مجلس حمایت کنید. وی تأکید کرد: با برخورد غیرمسئولانه، بازارِ گرفتار التهابات را بدون متولی رها و معیشت مردم را هدف گرفته‌اید.

این خبر را به اشتراک بگذارید