• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
پنج شنبه 27 شهریور 1399
کد مطلب : 110436
+
-

مدیریت سرخه‌حصار و تلو به شهرداری واگذار شد

هرقدر که طی دهه‌های‌‌70 و 80 بسیاری از بناهای ساختمانی و برج‌ها جای بسیاری از باغات تهران را گرفتند، اما با نگاه منصفانه باید گفت که طی یک‌دهه اخیر سرانه فضای سبز پایتخت به شکل قابل‌توجهی توسعه یافته است. به گزارش همشهری، ‌رویکرد ایجاد بوستان‌های محلی، تملک باغات و تبدیل آنها به فضاهای همگانی و ساخت بوستان‌های بزرگ‌مقیاس باعث شده تا تهران هم‌اکنون بیش از 2200بوستان جنگلی، بوستان بزرگ‌مقیاس و محلی داشته باشد. حال گویا شهرداری آنقدر خوب عمل کرده که مدیریت برخی از اراضی منابع طبیعی را هم به آن واگذار کنند؛ به‌طوری که معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران،  از واگذاری مدیریت پارک‌های جنگلی از سازمان جنگل‌ها و مراتع،  به مدیریت شهری خبر داده است. عبدالحمید امامی این رخداد را در جلسه شورای مدیران شهرداری اعلام کرده و گفته است: «در پی مذاکرات شهرداری تهران با سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور، تفاهمنامه همکاری میان این دو ارگان درخصوص واگذاری مدیریت پارک‌های جنگلی منعقد و در قالب تفاهمنامه‌ای در هفته جاری، بین شهردار تهران و وزیر وقت جهادکشاورزی در سال گذشته، مدیریت پارک جنگلی سرخه‌حصار،  تلو و مجموعا 15پارک به شهرداری تهران واگذار شد.»
بخش بزرگی از فضای سبز واقع‌شده در اراضی شهید شهرام‌فر (تلو) حاصل نهالکاری‌هایی است که سال‌های پیش در این مجموعه از سوی مدیریت شهری تهران صورت گرفته است. به این ترتیب هزار هکتار از دامنه‌های جنوبی البرز به کمربند سبز تهران اضافه شده‌اند و با تفاهم صورت‌گرفته، مدیریت این محدوده نیز با شهرداری خواهد بود.

افتتاح۳ بوستان جدید در پایتخت طی ۲ هفته آینده
۳بوستان جدید در پایتخت طی 2 هفته آینده در مناطق 14، 12و 6افتتاح می‌شود. این خبر را رئیس کمیسیون سلامت و محیط‌زیست شورای شهر تهران اعلام کرد و به فارس گفت: «در روزهای پایانی شهریور و اوایل مهر سال‌جاری از محل اعتبارات کمیسیون ماده 7، 3 بوستان جدید در پایتخت به بهره‌برداری می‌رسند. بوستان وثوق‌الدوله در منطقه 14، بوستان هرندی در منطقه 12و بوستان زندگی در منطقه 6بوستان‌هایی هستند که طی یک تا 2 هفته آینده در پایتخت به بهره‌برداری می‌رسند.» به گفته زهرا صدراعظم نوری، هم‌اکنون تهران دارای بیش از 2200بوستان جنگلی، بوستان بزرگ مقیاس و محلی است و تقریبا هر محله از شهر تهران یک بوستان دارد.
این در حالی است که از 352محله تهران براساس آخرین بررسی‌ها، 12محله فاقد بوستان است که با اقدامات انجام گرفته برای 5تا 7محله تمهیدات لازم برای ایجاد بوستان فراهم شده و تملک‌هایی جهت گسترش فضای سبز در پایتخت صورت گرفته است.
با این حساب تنها 5محله تهران بدون بوستان خواهند بود که براساس برنامه طی یک‌سال آینده اقدامات لازم برای ایجاد بوستان در این محلات نیز صورت می‌گیرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید