• سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 14 شوال 1445
  • 2024 Apr 23
پنج شنبه 27 شهریور 1399
کد مطلب : 110408
+
-

اینجا همه آدم ها اینجوری‌اند و 4 کتاب دیگر


«اینجا همه آدم‌ها اینجوری‌اند»، دربرگیرنده 11داستان برگزیده جایزه «اُ.هنری» در سال 1998است. این کتاب را لیلا آقالو به فارسی برگردانده. همین مجموعه پیش‌تر توسط مژده دقیقی هم به فارسی ترجمه شده بود. کتاب شامل11داستان کوتاه است که هر یک از این داستان‌ها به مقوله‌هایی چون زندگی، مرگ، عشق، طنز، مهربانی، جنگ، ترس و جاودانگی پرداخته‌اند. داستان‌های اینجا همه آدم‌ها اینجوری‌اند از میان بیش از 3هزار داستان کوتاه ارسال شده برای بیش از ۲۴۰ مجله در سراسر کانادا و آمریکا در سال ۱۹۹۷ انتخاب شده است. این کتاب را انتشارات نیستان در 260صفحه به بهای 53هزار تومان منتشر کرده است.
کتاب «سه روایت از مردی که خدا دوست داشت او را کشته ببیند» نوشته داوود غفارزادگان نیز شامل 3 روایت از زندگی امام حسین(ع) در مسیر رسیدن به کربلا و نیز در ایام حضور در این مکان تا شهادت است. نویسنده در این کتاب آمیزه‌ای از هنر و تکنیک و مضمون را برای مخاطبان خود به ارمغان آورده است. او از سویی برای روایت خود از تکنیک روایت نویسی کهن ایرانی بهره برده است. انتشارات نیستان این کتاب را به بهای 14هزار تومان منتشر کرده است.
کتاب «درخت بید آبی‌رنگ» داستانی خواندنی از دوریس گیتس است با ترجمه مجید عمیق که آن را نیز انتشارات نیستان منتشر کرده. در این داستان «جنی» دختر کوچکی است که همراه خانواده به کلبه‌ای کوچک نقل مکان کرده است. در کنار کلبه آنها خانواده دیگری زندگی می‌کنند که دختری به نام «لوپ» دارند. «جنی» و «لوپ» با گذشت زمان انس و الفت خاصی به یکدیگر پیدا کرده و حوادث مشترکی را پشت سر می‌گذارند. این کتاب در قطع جیبی به بهای 20هزار تومان منتشر شده است.
«دل به عشقت مبتلا شد» نوشته محمد آقاسی نیز از دیگر کتاب‌های تازه منتشر شده نیستان است. این کتاب شامل سفرنامه‌ای از پیاده‌روی اربعین حسینی در سال ۱۳۹۶ است. آقاسی در متن این کتاب شرحی مختصر از سفر خود به کشور عراق بازگو کرده است؛ سفری که بیش از هر چیز نمایشی است از تسلیم و شوق و شگفتی موجود در این سفر و سرزمین. این کتاب در ۵۴ صفحه، با قیمت ۱۴ هزار تومان منتشر شده است.
کتاب «ایست! تردست» نیستان هم شامل دو نمایشنامه نوشته سیروس همتی است. تردست، که نمایشنامه اول کتاب است، ماجرای حضور یک تردست در جبهه را روایت می‌کند. این تردست با شوخی‌های خاصش، با انجام تردستی‌های مختلف و شیرین‌زبانی‌اش، به جذاب شدن ماجرا کمک می‌کند و رویارویی‌اش با دشمنان در جبهه، فضایی جذاب و متفاوت خلق کرده است. نمایش ایست! که دومین نمایشنامه کتاب است، درباره موتورسوار جوانی است که در خط ویژه با موتورش زمین می‌خورد و پلیس او را دستگیر می‌کند. اما بعدا پلیس متوجه می‌شود فردی را که دستگیر کرده است، کیست. این اثر به بهای 15هزار تومان منتشر شده است.

  

این خبر را به اشتراک بگذارید