• سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 14 شوال 1445
  • 2024 Apr 23
پنج شنبه 27 شهریور 1399
کد مطلب : 110392
+
-

نکته بازی

چرا اینطوری شدی شما؟
یکی از بدشانسی‌های هواداران فوتبال در ایران این است که دوران غیبت فردوسی‌پور و مزدک میرزایی، خورده به بدترین روزهای جواد خیابانی و پیمان یوسفی. حالا کاری به آقاجواد نداریم، چون به‌طور مفصل در مورد او بحث شده، اما این پیمان یوسفی که بازی پرسپولیس و التعاون را گزارش کرد هم آن آدم چند سال پیش نیست. مثلا اگر وقت کردید خلاصه بازی ایران و عراق در جام ملت‌های 2015آسیا را با صدای او مرور کنید تا ببینید کارش واقعا بد نبوده، اما این چیزی که الان از یوسفی می‌بینیم کلا فرق دارد. کم‌هیجان، پراشتباه، با جملاتی که تمام نمی‌شود. قبلا ایرادش استفاده از کلمات غامض بود، اما الان جمله را در شوش شروع می‌کند و تا تجریش خبری از فعل نیست. خب چرا اینطوری شدی برادر؟ الان شماها تنها موجودی ما هستید ناسلامتی!

همیشه فکر کن نیمه دوم است
پرسپولیس یحیی گل‌محمدی یک عادت عجیب دارد؛ اینکه در 90 درصد مواقع نیمه اول ضعیفی را پشت سر می‌گذارد، اما نیمه دوم کاملا متحول می‌شود و نمایش متفاوتی ارائه می‌دهد. مثلا به همین 2 بازی آخر سرخپوشان که خیلی هم مهم بوده نگاه کنید؛ هم در داربی تهران این اتفاق رخ داد و هم در دیدار با التعاون. در مسابقه آسیایی اخیر بازی نیمه اول قرمزها آنقدر بد بود که اگر لک به داد تیم نمی‌رسید، نسخه آسیا پیچیده شده بود. در نیمه دوم اما قرمزها توپ و میدان را در دست گرفتند و کار را تمام کردند. باز اگر علی پروین سرمربی بود، می‌گفتیم بین 2 نیمه از آن تشرهای خاص خودش به تیم زده و ورق را برگردانده، اما حالا یک نفر باید به یحیی بگوید از همان اول مسابقه به بازیکنان بگو الان «نیمه دوم» است.

البته اگر خودتان بگذارید...
یحیی گل‌محمدی گفته: «شک ندارم پرسپولیس سال آینده هم قهرمان می‌شود و پنجمین جام پیاپی را به‌دست می‌آورد. » خب این خیلی خوب است که مربی به تیمش چنین اعتمادی داشته باشد، اما هم‌اکنون بزرگ‌ترین مانعی که در مسیر کسب این موفقیت وجود دارد، خود آقای گل‌محمدی است. پرسپولیس موجودی خوبی دارد و هر کدام از رقبایش هم به نوعی درگیر مشکلات خاص خودشان هستند. تراکتور، سپاهان، استقلال و شهرخودرو با تغییر کادرفنی وارد لیگ بیستم می‌شوند و این فقط پرسپولیس است که نیمکتش را حفظ کرده. از نظر بضاعت انسانی هم پرسپولیس با وجود بازیکنان جدا شده، هنوز پتانسیل خوبی دارد. پس قهرمانی پنجم دور از ذهن نیست؛ البته اگر یحیی به قهرهای گاه و بیگاهش پایان بدهد، هر
 2 روز یک‌بار علیه مدیران باشگاه موضع نگیرد و نامه همیشه آماده استعفایش را کنار بگذارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید