• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
پنج شنبه 27 شهریور 1399
کد مطلب : 110386
+
-

داستان‌های پخش نیمه‌کاره یک بازی فوتبال

راهکار AFC برای پخش رایگان بازی تیم‌های ایرانی با مشکلی جدی روبه‌رو شده است

با وجود فسخ یکطرفه قرارداد حق پخش تلویزیونی کنفدراسیون فوتبال آسیا و شرکت طرف قراردادش، بازی‌های نمایندگان ایران در رقابت‌های این هفته لیگ قهرمانان از شبکه‌های3 و ورزش به‌صورت زنده پخش شد اما حواشی این داستان کماکان ادامه دارد. براساس اطلاعات به‌دست آمده، مسئولان AFC پیش از فسخ یکطرفه قرارداد با صداوسیما، تلاش می‌‌کنند راهی برای پخش رایگان بازی تیم‌های ایرانی پیدا کنند؛ تلاشی که در نهایت به استفاده از امکان پخش زنده سرویس‌های اشتراک ویدئو ختم می‌شود. از همین‌رو AFC که پیش از این صفحه‌ای قدیمی و نه‌چندان معتبر در آپارات داشته، با این سرویس اشتراک ویدئو ارتباط برقرار می‌کند و صفحه‌ای جدید در این سرویس بالا می‌آورد. با مراجعه به آپارات و سرچ عبارت‌AFC، به صفحه‌ای منتقل خواهید شد که 17‌شهریور 1399(10روز پیش) باز شده و در توضیح آن آمده است:‌ «این کانال رسمی به درخواست کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) ایجاد شده است.»

  اطلاعیه دردسرساز
پس از فسخ قرارداد و رسانه‌ای‌شدن این موضوع، AFC از طریق صفحه فارسی‌اش در اینستاگرام به اطلاع دنبال‌کننده‌هایش می‌رساند که بازی نمایندگان ایران با بالاترین کیفیت و به‌صورت زنده از طریق آپارات پخش می‌شود تا آنها نگرانی بابت تماشای بازی‌های تیم‌شان نداشته باشند.
رسانه‌ای‌شدن این موضوع تازه اول ماجرا و آغاز فشار‌ها بر آپارات برای پخش‌نشدن بازی شهرخودرو می‌شود. ابتدا به‌نظر می‌آید این فشار‌ها بیشتر از سوی رقبای آپارات اعمال شده؛ رقبایی که در پخش زنده فوتبال‌های داخلی و خارجی فعالیت‌های گسترده‌ای دارند. با نزدیک‌شدن ساعت بازی این فشار‌ها به اوج می‌رسد اما آپارات بدون توجه به آنها پخش زنده بازی شهرخودرو را با پخش ویژه بر‌نامه‌ای که از سوی خود AFC تهیه شده، آغاز می‌کند. حتی نیمه اول بازی‌ هم با کیفیت 1080و بدون صدای گزارشگر پخش می‌شود اما یکباره این پخش زنده قطع شده و دیگر خبری از پخش نیمه دوم نمی‌شود. این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که گفته می‌‌شود پخش زنده در آپارات با استقبال خوبی از سوی کاربران همراه شده بود.

   مشکل سایت AFC
یکی دیگر از اتفاقاتی که در روزهای اخیر حاشیه‌ساز شد، بالا نیامدن سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا در جریان بازی‌های نمایندگان ایران است. شاید بالا نیامدن سایت اتفاقی بوده اما به هر حال شایعه شده این اتفاق رخ می‌دهد تا AFC نتواند راه جدیدی برای تماشای رایگان بازی تیم‌های ایرانی در اختیار مخاطبانش قرار دهد. البته براساس اطلاعات به‌دست آمده کنفدراسیون فوتبال آسیا در روزهای اخیر مذاکره با چند سرویس اشتراک ویدئو را آغاز کرده که دیگر ایرانی نیستند و قصد دارد از طریق آنها بازی‌های تیم‌های ایرانی را به‌صورت زنده پخش
 کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید