گلایههای رحمانیان در نشست خبری تئاتر «عشق روزهای کرونا»
ارشاد مقابل ارشاد ایستاده است
محمد رحمانیان در آستانه اجرای نمایش تازهاش «عشق روزهای کرونا» گفت که برای اجرای این نمایش نیازمند مجوز مرکز هنرهای نمایشی و مرکز موسیقی بوده است و تأکید کرد این نخستینبار است که بخشی از وزارت ارشاد در مقابل بخشی دیگر میایستد، گویی دچار مافیا شدهایم.
به گزارش همشهری، این نمایشنامهنویس و کارگردان تئاتر در نشستی خبری که روز گذشته برگزار کرد بارها تأکید کرد که مسئولیت تمام حرفهایش متوجه اوست و قصد دارد حرفهایی مهم بزند حتی اگر به قیمت تعطیلی اجرای نمایشش تمام شود ولی در عین حال گفت حضور بازیگران نمایش در این نشست، بهمعنای تأیید سخنان او نیست. او گفت: باید این اخطار را بدهم اگر مرا بهعنوان هنرمند قبول دارید، وظیفه خود میدانم بگویم که در چند سال اخیر سطح مطالبات هنرمندان از دستگاههای حاکمه که جریانهای فرهنگی را رصد میکنند، بسیار تقلیل پیدا کرده است. آنان روزبهروز فشار خود را بر ما بیشتر کردهاند. او در این نشست به تشریح مشکلاتی که برای اجرای این نمایش با آن روبهرو شده، پرداخت و خبر داد: فکر نمیکردم نمایش به این سادگی، این همه دچار مشکلات گوناگون شود که البته بخش عمدهای از آن حل شده و بخش دیگر بهعهده من نیست. تا همین 20روز پیش آدم محترمی بودم ولی همین که بحث اجرا مطرح شد، بدترین و غیرمحترمانهترین رفتارها را دیدم، بارها پشت در بسته اتاقها ماندم و تماسهایم بیپاسخ ماند. رحمانیان در بخش دیگری از این نشست، کرونا را بهعنوان مبدا تاریخ دانست و گفت: کرونا چنان ضربهای به همه باورها، سیاستها و همه بخشهای زندگی ما زد که همه موظفیم این روزها را ثبت کنیم. او با تأکید بر اینکه بر وجه مستند این نمایش اصرار دارد، ادامه داد: روزنامهنگاران در صف اول ثبت این روزها هستند و ما اخبار و گزارشهای آنان را درباره تأثیر این ویروس بر تغییر مناسبات زندگی ما، بهداشت، آموزش و پرورش، وضعیت مترو و... میخوانیم بهطوری که یکی از اپیزودهای نمایش با بازی بهنوش طباطبایی مشخصا از اخبار گرفته شده است. قرار است نمایش «عشق روزهای کرونا» از روز پنجشنبه 27شهریورماه در فضای باز تالار وحدت اجرا شود.