• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
سه شنبه 25 شهریور 1399
کد مطلب : 110141
+
-

جوان جسور تنیس

جهان
جوان جسور تنیس

دومینیک تیم، تنیسور جوان اتریشی با قهرمانی در اوپن آمریکا، به سال‌ها انتظار برای آغاز فصلی نو  دردنیای تنیس پایان داد و راوی جدید قهرمانی در یکی از فشرده‌ترین رقابت‌های ورزشی دنیا شد. دومینیک تیم 27ساله که پیش‌تر 2 بار تا آستانه قهرمانی در یکی از 4گرند اسلم دنیا پیش رفته بود، بامداد یکشنبه در یکی از جذاب‌ترین فینال‌های تاریخ معاصر اوپن آمریکا، جسارتی بی‌نظیر از خود نشان داد و درحالی‌که 2 ست از الکساندر زورف تنیسور برجسته آلمانی عقب بود، بازگشتی فراموش‌نشدنی را رقم زد و با پیروزی 3بر 2، برای نخستین بار در زندگی حرفه‌ای خود، قهرمان یکی از 4 تورنمنت اصلی تنیس دنیا (اوپن استرالیا، اوپن فرانسه، ‌ویمبلدون انگلیس و اوپن آمریکا) شد.
دومینیک تیم برای پیروزی در این فینال جذاب که به‌خاطر همه‌گیری کرونا در زمین خالی از تماشاگر آرتور‌اش نیویورک برگزار شد، ذهنیتی قهرمانانه از خود نشان داد و بازی باخته را مقابل تنیسوری که همچون خود او عطشی فراوان برای قهرمانی در این رقابت‌ها را داشت برگرداند. او بعد از نخستین قهرمانی زندگی خود در یکی از 4 گرند اسلم دنیا گفت: «من به هدفی که در تمام زندگی داشتم رسیدم. این رؤیایی شخصی بود که من سال‌های سال به آن فکر می‌کردم. من تقریبا تمام زندگی‌ام را فدای این کرده بودم که قهرمان یکی از 4 تورنمنت معتبر دنیا شوم و حالا به آن رسیده‌ام. این قهرمان دستاوردی بزرگ برای من است.»
فراتر از تنیسور اتریشی و تیم همراه او، این قهرمانی دستاوردی ویژه برای دنیای تنیس هم به شمار می‌رود. جام‌های 4 رقابت معتبر تنیس دنیا، سال‌ها بین راجر فدرر، رافائل نادال و نوواک جوکوویچ دست به‌دست می‌شد و آخرین نفری که خارج از این حلقه موفق به کسب جام شده بود، ‌استن واورینکای سوئیسی بوده که در سال 2016با پیروزی برابر جوکوویچ قهرمان همین رقابت‌ها در آمریکا شد. امسال، فدرر به‌خاطر مصدومیت و نادال به‌خاطر نگرانی از همه‌گیری کرونا در این رقابت‌ها غایب بودند و جوکوویچ مرد شماره یک تنیس دنیا هم به‌خاطر آنکه توپ را به داور خطر زد از مسابقات اخراج شد. غیبت آنها البته به این معنا نیست که دومینیک یا زورف شایستگی حضور در فینال را نداشته‌اند. خود تیم، پیش از این به فینال اوپن استرالیا و فرانسه هم رسید و درنهایت مغلوب جوکوویچ و نادال شد. با بالا رفتن سن نادال و فدرر و همینطور جوکوویچ، به‌زودی سلطه آنها بر دنیای تنیس شکسته  می‌شود و فینالی که یکشنبه برگزار شد نشان می‌دهد در آینده، شاهد چرخه جدیدی از رقابت قهرمانی، بین نسل تازه تنیسورهای دنیا خواهیم بود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید