• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
سه شنبه 25 شهریور 1399
کد مطلب : 110142
+
-

بازی کثیف

آب دهان، سیلی، میمون، توهین نژادپرستانه و... چیزهایی بود که از لو کلاسیکو به یادگار ماند

بازی کثیف

وقتی پاری‌سن‌ژرمن در فینال لیگ قهرمانان اروپا به بایرن مونیخ باخت و حسرت این جام بر دل آنها ماند، در بندر مارسی جشن و پایکوبی برپا بود. توماس توخل پیش از بازی پریشب لیگ یک فرانسه بین 2تیم گفته بود: «تیم‌هایی که چیزی برای جشن گرفتن ندارند، با باختن دیگران جشن می‌گیرند.» هواداران مارسی از اظهارنظر سرمربی آلمانی پاریس عصبانی شدند و قهرمانی تیم‌شان در جام باشگاه‌های اروپا را به رخ او کشیدند، اما حالا چیز تازه‌ای برای جشن گرفتن دارند؛ پیروزی در بازی رودررو. مارسی به لطف درخشش مانداندا درون دروازه و ارائه یک فوتبال کثیف موفق شد دومین شکست فصل را به مدافع عنوان قهرمانی تحمیل کند.
این دیدار با 12 کارت زرد و 5کارت قرمز خشن‌ترین دیدار قرن بیست و یکم فرانسه بود و شاید هم یکی از خشن‌ترین دیدارهای تاریخ فوتبال. البته خشونت این بازی کلامی بود وگرنه هنوز هم رکورد خشن‌ترین مسابقه تاریخ در اختیار باشگاه استودیانتس آرژانتین است که در سال1969در فینال جام بین‌قاره‌ای بازیکنان میلان را قلع و قمع کردند و 3 بازیکن این تیم نفری 30روز حکم زندان و مدتی طولانی محرومیت گرفتند و دروازه‌بان آنها هم مادام‌العمر محروم شد. رکورد پرکارت‌ترین بازی همچنان در اختیار پرتغال- هلند در جام‌جهانی2006است که 16کارت زرد و 4کارت قرمز بین بازیکنان 2تیم توزیع شد. درگیری‌های آخر بازی بر سر توهین نژادپرستانه یکی از بازیکنان مارسی آغاز شد. نیمار به یکی از بازیکنان حریف سیلی زد و داور بعد از بازبینی ویدئوهای مربوطه او را اخراج کرد و سپس سیل کارت‌های قرمز روانه بازیکنان 2تیم شد.
 جالب اینکه بازیکنی که به نیمار گفته بود میمون و به مادر او توهین کرده بود از کارت قرمز در امان ماند. نیمار در توییترش بعد از بازی حسرت خورد که چرا مثل زیدان با آلوارو گونسالس اسپانیایی برخورد نکرده و چرا صورت او را پایین نیاورده است.
 آلوارو همان بازیکنی است که در سال2016در داربی کاتالونیا و زمانی که کاپیتان تیم اسپانیول بود به مسی گفته بود: «کوتوله» و با دست قد کوتاه او را به رخ کشیده بود! آلوارو برای عصبانی کردن نیمار از فرمولی که روی مسی پیاده کرده بود، استفاده کرد.
 دی ماریا هم در دفاع از هم‌تیمی‌اش به سمت این بازیکن اسپانیایی آب دهان پرتاب کرد که در شرایط عادی این حرکت کارت قرمز دارد؛ چه برسد به شرایط کرونایی و پخش شدن ویروس، اما این بازیکن آرژانتینی از کارت قرمز در امان ماند. خود آلوارو گونسالس 30ساله هم کارت قرمز نگرفت، اما ممکن است در تصمیمات انضباطی فدراسیون دچار محرومیت‌هایی شود. او در واکنش به فشارهایی که در شبکه‌های اجتماعی وارد شده، گفت: «بعضی‌وقت‌ها باید یاد بگیری چگونه شکست بخوری و نتیجه زمین مسابقه را بپذیری. نژادپرستی جایی در فوتبال ندارد.» البته کسی که قد کوتاه مسی را مسخره می‌کند، چرا نتواند به رنگ پوست یک بازیکن دیگر توهین کند؟ آندره ویلاش بواش، سرمربی پرتغالی مارسی به جای انتقاد از حرکت بازیکن تیمش به رفتار دی ماریا اشاره کرد و گفت: «نژادپرستی یک خطای جدی است، اما فکر نمی‌کنم این اتفاق از سوی بازیکن ما رخ داده باشد. در عوض، پیش از آن حرکت دی ماریا را داشتیم که آب دهان پرت کرد.» لایوین کورزاوا از پاری‌سن‌ژرمن و جردن آماوی از مارسی کارت قرمز مستقیم و لیاندرو پاردس و داریو بندتو کارت زرد دوم خود را گرفتند و نیمار هم با کمک VAR اخراج شد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید