• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
شنبه 18 فروردین 1397
کد مطلب : 11012
+
-

گرانی ناگهانی پیش‌فروش سکه

سکه
گرانی ناگهانی پیش‌فروش سکه

یکی از راهکارهای دولت برای کنترل بازار سرکش این روزهای ارز کشور جذب نقدینگی از بازار است.

از همین رو بود که دولت و بانک مرکزی در واپسین هفته‌های سال گذشته تصمیم به پیش‌فروش سکه گرفتند تا بدین‌ترتیب بخشی از پول‌های نقد سرگردان در اقتصاد ایران را به سوی خود جذب کرده و مانع از تلاطم بیشتر بازار ارز توسط این سرمایه‌های خرد بشوند. اما طی روزهای اخیر شاهد افزایش چشمگیر قیمت سکه و طلا نیز بوده‌ایم؛ به حدی که قیمت سکه تمام بهار آزادی در بازار به بیش از یک میلیون و 700 هزار تومان  رسید.

با این شرایط گویا مسئولان بانک مرکزی به فکر افتاده و در اقدامی تازه قیمت پیش‌فروش سکه را افزایش داده‌اند. البته هرچند با تصمیم جدید بانک مرکزی، سکه در دو سررسید شش‌ماهه و یک ساله بین ۵۰ تا ۷۵ هزار تومان گران شد اما همچنان برای کسانی که خواهان خرید و سرمایه‌گذاری در این بازار طلایی هستند بصرفه و جذاب است.  با تصمیم جدید بانک مرکزی قیمت پیش‌فروش سکه بهار آزادی در سررسید شش ماهه که تا پیش از این یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان بود به یک میلیون و ۴۷۵ هزار تومان افزایش یافته است.

همچنین قیمت پیش فروش سکه تمام بهار آزادی در سررسید یک ساله که یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان بود، به یک میلیون و ۳۵۰ هزار تومان رسید. این نرخ‌ها از امروز در بانک ملی اجرایی می‌شود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید