• جمعه 31 فروردین 1403
  • الْجُمْعَة 10 شوال 1445
  • 2024 Apr 19
چهار شنبه 19 شهریور 1399
کد مطلب : 109684
+
-

نکته بازی

واقعا که چه انتخاب سختی بود
وضعیت بازار در فوتبال ایران آنقدر خراب است که یک مهاجم نیمچه استاندارد هم در دسترس تیم‌های مدعی نیست. درایت همیشگی مسئولان امر هم باعث شده بعد از تصویب قانون منع جذب بازیکنان خارجی، قیمت فوتبالیست‌های ایرانی چندبرابر شود. با این تفاسیر درنظر بگیرید پرسپولیس سر دوراهی شهاب زاهدی و آرمان رمضانی گیر کرده بود و نهایتا با ناکام ماندن در جذب اولی، به ناچار با دومی قرارداد بست. اصلا آدم از این غنای فنی لذت می‌برد. روزی که علی علیپور پنالتی‌اش را مقابل ماشین‌سازی چیپ زد و از دست داد، هواداران حاضر در استادیوم علیه او شعار «حیاکن، رهاکن» سر دادند. اگر همان مردم می‌دانستند که بعد از حیا کردن علیپور قرار است تیم‌شان در دوراهی زاهدی- رمضانی قرار بگیرد، احتمالا از علیپور درخواست می‌کردند بماند و تا آخر عمر پنالتی‌هایش را چیپ بزند!

لااقل با خاطره خوش برو
فصل باشگاهی فوتبال ایران برای حسین حسینی اصلا خوب پیش نرفت. یعنی در واقع از این بدتر نمی‌شد. او در نخستین فصلی که پیراهن شماره یک را به تن کرد، نمایش متزلزلی داشت، گل‌های زیادی خورد و گناه نایب‌قهرمانی تیم در لیگ و جام حذفی گردنش افتاد. بعد از جذب رشید مظاهری اینطور به‌نظر می‌رسید که دوران حضور حسینی در استقلال به پایان رسیده است. خود او هم عکس‌ها و پست‌های اینستاگرامش را پاک کرد تا به شایعات دامن بزند. با این حال بسته ماندن پنجره نقل‌وانتقالاتی استقلال موجب شد مظاهری نتواند در آسیا برای آبی‌ها به میدان برود. حالا دوران حراست حسینی از دروازه استقلال، حداقل تا پایان لیگ قهرمانان تمدید شده. مسابقات بی‌‎تماشاگر در قطر، اتفاقا فرصت خوبی است تا حسینی لااقل با یک تصویر درخشان از استقلال جدا شود. از اعتبارت دفاع کن، آقای رکوردشکن.

اسکوچیچ هم چترش را برداشت
در آخرین مصاحبه بلند سرمربی تیم ملی، همان سؤال و جواب اول تکلیف همه‌‌چیز را مشخص می‌کند. خبرنگار یک خبرگزاری خوشنام که قصد داشته مصاحبه متفاوتی از دراگان بگیرد، از او پرسیده: «تعجب نمی‌کنید اگر در این مصاحبه سؤالی راجع‌به فوتبال نپرسیم؟» اسکوچیچ هم جواب داده: «نه. تعجب نمی‌کنم. کلا در ایران هیچ وقت غافلگیر نمی‌شوم! هر وقت فکر می‌کردم اتفاقی را از قبل می‌دانم و در انتظار واقعه‌ای بودم، بعد دیدم دقیقا اتفاقی برخلاف تصورم رخ داد.» این همان وجه غالب جامعه ایرانی برای خارجی‌هاست. اینجا هیچ‌چیز قابل پیش‌بینی نیست. اصلا هیجان زندگی در ایران به همین چیزهاست؛ وگرنه رخ دادن آنچه از قبل انتظارش را می‌کشیدی، چه لذتی دارد؟ یکی از نخستین جملات کی‌روش در ایران این بود: «اینجا هر وقت هواشناسی می‌گوید هوا آفتابی است، من چترم را برمی‌دارم.» الان هم اسکوچیچ چترش را برداشته!



 

این خبر را به اشتراک بگذارید