• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
چهار شنبه 19 شهریور 1399
کد مطلب : 109683
+
-

پاندمی نقل‌وانتقالات

کرونا هم باعث راکدشدن بازار نقل‌وانتقالات فوتبال نشد

پاندمی نقل‌وانتقالات

نقل‌وانتقالات این فصل با وجود اینکه به‌نظر می‌رسید به‌خاطر کرونا و شرایط اقتصادی باشگاه‌ها دچار رکود شود، همچنان رونق دارد. شاه‌ماهی نقل‌وانتقالات یعنی مسی بعد از کلی هیاهو نتوانست از بارسلونا جدا شود و به یکی از تیم‌های منچسترسیتی، پاری‌سن‌ژرمن یا یوونتوس برود اما بازار هنوز داغ است.
 
بارسلونا
مسی ماندنی شد و قرار است کمی بیش از 70میلیون یورو پاداش وفاداری دریافت کند. ویدال رایگان به اینتر رفت و 2میلیون از دستمزد 8میلیون یورویی‌اش را کاهش داد. راکیتیچ هم تنها با 1.5میلیون یورو به سه‌ویا فروخته شد که این رقم ممکن است بعدها با آپشن‌های قرارداد به 9میلیون برسد. به سوارس گفته شده بود می‌تواند قراردادش را فسخ کند. مهاجم اروگوئه‌ای حتی با یوونتوس هم توافق کرده بود اما منتظر ماند تا یک‌سال حقوق (24میلیون) هم به‌عنوان خسارت دریافت کند. با ماندن مسی احتمال ابقای او هم افزایش نیافته و  احتمالا به یووه می‌رود؛ همان باشگاهی که سابقه گاز گرفتن 2بازیکن آن یعنی پانریس اورا و کیه‌لینی را دارد. پیانیچ هم با آرتور ملو معاوضه شده بود. واینالدوم و ممفیس از لیورپول و لیون گزینه‌های اصلی خرید کومان هستند. فیرپو می‌ماند تا جای آلبا را در ترکیب بگیرد. سمدو و سرخی روبرتو درصورت آمدن پیشنهاد مناسب می‌روند. اومتیتی مازاد است اما هیچ تیمی او را نمی‌‌خواهد. کوتینیو که به بایرن قرض داده شده بود و در آن بازی 8-2 رودررو در لیگ قهرمانان 2گل به بارسا زده بود برمی‌گردد. اریک گارسیا از من‌سیتی هم ممکن است تنها خرید دفاعی تیم باشد. ترینکائوی پرتغالی هم در زمستان برای این فصل خریداری شده بود.
  
رئال‌مادرید
از خرید و ریخت‌وپاش خبری نیست. سبایوس باز هم به آرسنال قرض داده شد و کوبو هم قرضی به ویارئال رفت. ماریانو و بیل همه گزینه‌های خروج را رد می‌کنند. خامس با 25میلیون یورو و 3‌ساله به اورتون رفت تا به آلان فرانسوی که با همین رقم از ناپولی خریداری شده بپیوندد. براهیم هم قرضی و بدون بند خرید در قرارداد به میلان رفت. اشرف حکیمی که در دوره دوساله قرضی در دورتموند چشم‌ها را خیره کرده بود، به‌‌جای بازگشت به رئال و ذخیره کارواخال بودن ترجیح داد با 40میلیون یورو به اینتر برود. اودگارد که 5سال قرضی در تیم‌های دیگر بازی کرده بود از سوسیه‌داد پس گرفته شد. او یکی از مهره‌های مهم ترکیب در فصل آینده خواهد بود. از میان ایسکو، ناچو و رگیلون 2نفر فروخته یا قرض داده خواهند شد. رگیلون مشتریان زیادی دارد؛ ازجمله منچستر، تاتنهام، ناپولی و سه‌ویا.
  
منچستریونایتد
فان‌دبیک هلندی که با رئال توافق کرده بود اما زیدان او را نمی‌خواست با قراردادی 40میلیونی و 5ساله به اولدترافورد آمد. باشگاه با 30میلیون یورو آماده خرید رگیلون از رئال برای پست دفاع چپ است. دین هندرسون برای رقابت با دخه‌آ به تیم اضافه شد، اسمالینگ در رم می‌ماند، الکسیس سانچس فسخ کرد و دائمی به اینتر رفت. مارکوس روخو با پایان قراردادش از استودیانتس آرژانتین سر درآورد، ایگالوی قرضی هم به شانگهای برگشت.
  
چلسی
خریدهای این فصل از مرز 200میلیون پوند گذشت. کای هاورتز از لورکوزن با رکورد نقل‌وانتقالات تاریخ باشگاه یعنی 72میلیون پوند (80میلیون یورو) برابری کرد. حکیم زیاش (40) از آژاکس، تیاگو سیلوا از پاری‌سن‌ژرمن، بن‌چیلول (50میلیون یورو) از لستر، تیمو ورنر (53میلیون یورو) از لایپزیش و... از خریدهای تابستانی لمپارد بودند. ویلیان و پدرو آزاد شدند و به آرسنال و رم رفتند و باکایوکو هم به میلان می‌رود.

منچسترسیتی
همه تمرکز خود را روی خرید مسی گذاشته بود. حالا هدف اول نقل‌وانتقالات تابستانی باشگاه خرید 75میلیون پوندی کولیبالی از ناپولی است. داوید سیلوا که قراردادش تمام‌شده بود به سوسیه‌داد و براوو به بتیس رفت. گواردیولا اوتامندی را نمی‌خواهد. خرید مهم دیگری در کار نیست اما با همین‌ها، خریدهای پپ در من‌سیتی به یک‌میلیارد نزدیک شده است. نیتان آکه با 45میلیون یورو از بورنموث خریداری شد؛ فران تورس با 23میلیون از والنسیا.

 آرسنال
بعد از قطعی‌کردن خرید پابلو ماری و تمدید داوید سیلوا، 2خرید دیگر در مرکز خط دفاعی از راه رسید و گابریل ماکالاش (26میلیون یورو) برای این پست خریداری شد. سالیبا هم که قرضی به سنت‌اتین رفته بود، برگشت. قرارداد قرضی سبایوس تمدید شد. باشگاه هنوز نتوانسته بیرین (پی‌اس‌جی)، لاکازت (اتلتیکو یا یوونتوس) و گندوزی (هیچ‌جا) را بفروشد. توریرا قرضی با 8میلیون به فیورنتینا یا تورینو می‌رود. آرتتا هنوز در تلاش است با فروش برخی بازیکنان پول لازم برای بند فسخ 50میلیون یورویی قرارداد توماس پارتی از اتلتیکو را به‌دست آورد. ویلیان هم رایگان از چلسی جذب شد و میخیتاریان که قرضی در رم بازی می‌کرد قراردادش را با توپچی‌ها فسخ کرد.

لیورپول
کلوپ مربی ولخرجی نیست و از زمانی که به این باشگاه آمده، لیورپول از نظر ولخرجی در رده‌های آخر لیگ است. لالانا به‌عنوان بازیکن آزاد به برایتون رفته، توافق با بایرن‌مونیخ برای خرید تیاگو آلکانتارا صورت نگرفته اما ممکن است واینالدوم به‌زودی با 25میلیون یورو به بارسلونا برود. لوورن هم به زنیت فروخته شد.

بایرن‌مونیخ
تیاگو قرار بود به لیورپول برود. بارسا هم ممکن است مشتری باشد. لیورپول اگر واینالدوم را با 17میلیون به بارسلونا واگذار کند، آنگاه باید برای خرید تیاگو آلکانتارای 40میلیونی با بایرن‌مونیخ چانه بزند. خاوی مارتینس هم به بیلبائو برمی‌گردد. سانه اندکی پیش از کرونا با 45میلیون یورو از من‌سیتی خریداری شده بود. آلابا احتمالا می‌ماند و تمدید می‌کند. اودریوسولا و کوتینیو به رئال و بارسا پس فرستاده شدند.

 تاتنهام
جو هارت رایگان از برنلی آمد، قرارداد قرضی لوسلسو با بتیس هم تمام شد و فرتونگن آزاد به بنفیکا رفت؛ از رفت‌وآمدهای دیگر خبری نیست. مورینیو، گرت بیل را می‌خواهد اما باشگاه حاضر نیست پولی برای این ستاره به رئال بپردازد و تازه، بیل باید دستمزد 17میلیون یورویی‌اش را هم کم
کند.

یوونتوس
یووه کانون همه شایعات نقل‌وانتقالاتی است اما تحرک چندانی در تیم پیرلو مشاهده نمی‌شود. وستون مک‌کنی آمریکایی از شالکه خریداری شده. بازیکنانی مثل ایگواین (اینتر مایامی)، خدیرا و امره‌جان که به دورتموند قرض داده شده، احتمالا جایی در ترکیب فصل آینده نخواهند داشت. پوگبا دوست دارد به یووه برگردد و رونالدو سفارش خرید بنزما را داده که هردو به‌نظر غیرممکن است. برای جایگزینی ایگواین یک نفر از بین ژکو، سوارس و کاوانی مدنظر بود که با بازگشت مسی به‌نظر می‌رسید شانس سوارس کم شده اما توافقات نهایی بین این بازیکن و باشگاه تورینی صورت گرفته و سوارس قرار است 3ساله و سالی 10میلیون یورو با یووه ببندد. یووه به بارسا پولی نمی‌دهد اما خسارتی که سوارس از بارسلونا درخواست کرده بود به‌عهده یوونتوس خواهد بود. ماتویدی هم قراردادش تمام شد و به همراه ایگواین به تیم بکام در آمریکا (اینتر مایامی) رفت.

میلان
باکایوکو از چلسی و براهیم از رئال قرض گرفته می‌شوند. زلاتان تمدید کرده. تونالی که از او به‌عنوان پیرلوی جدید یاد می‌شود از برشا خریداری شده. میلان دنبال قرض گرفتن یوویچ از رئال هم هست تا او را ذخیره زلاتان کند.

اینتر
کولاروف از آاس‌رم جذب شده. ویدال هم از بارسا به‌عنوان بازیکن آزاد می‌آید. پریشیچ معلوم نیست در بایرن بماند یا برگردد یا به تاتنهام برود. ناینگولان شاید برگردد اما به او بازی نمی‌رسد. اشرف حکیمی از رئال خریداری شده. لائوتارو بعید است این فصل به بارسا برود. کونته علاقه‌ای به نگه‌داشتن گودین ندارد.

مسی  و کوتینیو در تمرینات گروهی بارسا
لیونل مسی دیروز در تمرینات گروهی بارسلونا حاضر شد. او که قصد جدایی از باشگاه را داشت، تصور می‌کردطبق بندی از قراردادش می‌تواند انتقال آزاد داشته باشد. مقصدش یکی از دو باشگاه منچسترسیتی و پاری‌سن‌ژرمن بود. باشگاه با اصراری که داشت، مسی را حفظ کرد و او هم روز جمعه گفت که این فصل هم در تیمی که نزدیک به 20سال آنجا بازی کرده است می‌ماند. رفتن مسی از بارسا می‌توانست بزرگ‌ترین اتفاق این فصل از نقل‌ و انتقالات باشد که این اتفاق نیفتاد و او دیروز به‌طور رسمی در تمرینات شرکت کرد.تمرینات دیروز بارسا یک ستاره دیگر هم داشت؛ فیلیپ کوتینیو ستاره برزیلی گران‌قیمت آبی‌اناری‌ها که در فصل گذشته با بایرن‌مونیخ سه‌گانه را گرفته بود، به این تیم بازگشت. کوتینیو یک فصل قرضی به بایرن رفته بود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید