• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
سه شنبه 18 شهریور 1399
کد مطلب : 109575
+
-

دانش‌آموزان می‌توانند به مدرسه نروند

وزیر آموزش و پرورش از مواضع چند روز قبل عقب‌نشینی کرد

فهیمه طباطبایی- خبر‌نگار

وزیر آموزش و پرورش که تا 2روز گذشته بر بازگشایی کامل مدارس و حضور دانش‌آموزان در کلاس درس تأکید داشت و چندین بار گفته بود حتی در مناطق قرمز هم باید همه به مدرسه بروند، روز گذشته یکباره نظرش را تغییر داد و گفت: از ابتدا هم آموزش حضوری الزامی نبود.
به‌گزارش همشهری، محسن حاجی میرزایی با بیان اینکه از دومین ماه تابستان 3سناریوی پیش‌بینی ‌شده برای آموزش در سال تحصیلی جدید را با توجه به وضعیت سفید، زرد و قرمز استان‌ها به وزارت بهداشت و درمان اعلام کرده بودیم ولی درنهایت با توجه به مسائل مطرح ‌شده و پروتکل‌های ابلاغی وزارت بهداشت و ستاد ملی کرونا، تصمیم بر آموزش حضوری دانش‌آموزان در سال تحصیلی جدید گرفتیم، گفت: «ما بر آموزش حضوری تأکید داریم چراکه مدرسه، کارکرد پرورشی و فرهنگی هم دارد اما اگر کسانی به هر دلیلی نخواستند از آموزش حضوری استفاده کنند یا بیمار هستند یا خانواده نگرانی دارد، می‌توانند از آموزش‌های دیگری که پیش‌بینی کردیم، بهره ببرند.»
در روزهای گذشته برخی دانش‌آموزان، والدین آنها و معلمان در فضای مجازی و در مواجهه با مدیران مدارس نسبت به الزامی کردن حضور دانش‌آموزان در مدرسه به‌ویژه در مناطق قرمز انتقاد کرده و خواهان برگزاری کلاس‌های درس به شکل غیرحضوری شدند. کارشناسان می‌گویند علت کوتاه آمدن وزیر آموزش و پرورش از موضع قاطعش، همین انتقادها بوده است.
وزیر آموزش و پرورش در بخش دیگری از صحبت‌هایش به این ماجرا هم گریزی زده و گفته: « اگر هر دانش‌آموزی در مدرسه به هر دلیلی حضور نداشت، مدیر مدرسه موظف است با او تماس بگیرد و درخصوص غیبت او و برنامه درسی صحبت کند. باید از نگرانی خانواده برای حضور فرزندانشان در مدرسه بکاهیم با آنها مدارا کنیم و به خانواده فرصت بدهیم که با حضور در مدرسه و اطمینان از رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در مدارس راحت و آسوده تصمیم‌گیری کنند.»
شبکه شاد هم همچنان مسئله اصلی معلمان و دانش‌آموزان است و آنها درخصوص مشکلات این اپلیکیشن و حجم اینترنتی که مصرف می‌کند، نگران هستند. وزیر آموزش و پرورش در این‌باره توضیح داد: «پلتفرم شاد در نسخه جدید ارتقا یافته و در حال بارگذاری محتواهای تولید شده در آن هستیم. استفاده از شاد هم برای همه رایگان شده و عملا برای خانواده و مدرسه هزینه‌بردار نیست. این حمایت استراتژیک دولت از شاد و آموزش در کشور است.»

این خبر را به اشتراک بگذارید