• سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 14 شوال 1445
  • 2024 Apr 23
سه شنبه 18 شهریور 1399
کد مطلب : 109539
+
-

طرح جامع برای دادگاه‌های فساد

قضایی
طرح جامع برای دادگاه‌های فساد

ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضاییه با تقدیر از مقام معظم رهبری به‌دلیل موافقت ایشان با پیشنهاد دستگاه قضایی برای تداوم برگزاری دادگاه‌های ویژه رسیدگی به اخلال در نظام اقتصادی، از ارائه طرحی جامع برای نهادینه و نظام‌مند کردن روند برگزاری این دادگاه‌ها سخن گفت.
به گزارش خبرگزاری میزان، رئیس قوه قضاییه با تأکید بر تداوم دادگاه‌های مفسدان اقتصادی در عین حال گفت: به‌دنبال آن هستیم تا با ارائه طرحی جامع به مجلس این فرایند را از موضوعی استثنائی و اضطراری به رویه‌ای مستمر و اقدامی نهادینه در دستگاه قضا تبدیل کنیم تا هم حقوق بیت‌المال حفظ شود و هم برخورد با مفسدان به‌صورت قانونمند، سریع، دقیق و عادلانه پیگیری شود.
رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه به هیچ عنوان نباید به مفسدان اقتصادی مجال داده شود، از بین بردن زمینه‌های فساد را علاوه بر برخورد با مفسدان و برگزاری دادگاه‌های ویژه، در گرو اصلاح ساختار‌های فسادزا دانست و از دولت و مجلس خواست که اصلاحات موردنظر مقام معظم رهبری در حوزه اقتصادی را با جدیت دنبال کنند. رئیس قوه قضاییه گفت: ما در دستگاه قضایی صاحبخانه‌ایم و قابل ‌قبول نیست که با مشکلات این دستگاه، همانند مهمان برخورد کنیم یا مثل برخی که سال‌ها در نظام مسئولیت داشتند، بعد از ۴۰سال ژست منتقد به‌خود گرفته‌اند.
رئیسی گفت: این مجموعه متعلق به همه مسئولان عالی قضایی است و باید نسبت به آن پاسخگو باشیم؛ چرا که اکنون ما مصداق آیه شریفه «إِن مَکناهُم فِی الأَرض» هستیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید