• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
دو شنبه 17 شهریور 1399
کد مطلب : 109459
+
-

کافه مجلس

  تعهدی که قالیباف از تریبون مجلس داد
محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس در جریان جلسه علنی دیروز بهارستان در نطق پیش از دستور خود به سفرش به خوزستان اشاره کرد و گفت: ما خود را متعهد می‌دانیم که تصمیمات گرفته‌شده را با نظارت مستمر تا به سرانجام رساندن همه آنها پیگیری کنیم. به گزارش خانه ملت، او تأکید کرد که خروجی این نظارت میدانی به‌طور شفاف و همراه با جزئیات به‌زودی در سایت مجلس بارگذاری خواهد شد.

  نخست‌وزیری را احیا کنیم
نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: به‌نظر می‌رسد لازم است در کشور، مدتی طولانی نظام پارلمانی حاکم شود. به گزارش ایسنا، امیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی با بیان اینکه درحال حاضر مشکلات زیادی در پاسخگوسازی مسئولان وجود دارد و باید اقدامات جدی‌تری انجام شود، ادامه داد: نظام ما یک نظام ریاستی است، باید برای‌ پاسخگو‌کردن مسئولان باتوجه به توزیع اختیارات در کشور فکری جدی کرد که نیازمند برنامه‌های بنیادی‌تر است. وی با اشاره به اینکه یک نظر این است که نخست‌وزیری را احیا کنیم تا مجلس بتواند دولت را رصد کند، افزود: مجلس اکنون نمی‌تواند بسیاری از برنامه‌های دولت را رصد کند، رئیس‌جمهور نیز یک فرد برخاسته از آرای مردم است و نمی‌توان به‌راحتی به سراغش رفت، زیرا یک نماد سیاسی است. وقت آن است که گفت‌وگو برای پاسخگوسازی کابینه انجام شود.

  هیأت‌رئیسه مجلس گشت‌و‌گذار سیاسی نکند
مصطفی میرسلیم، نماینده تهران گفت: برخی اقدامات در 10دوره اخیر نهاد قانونگذاری، پارلمان را از رأس امور بودن خارج کرده است. او در گفت‌وگو با خبر‌آنلاین ادامه داد: در مجلس غیر از امور نمایندگان که محور تمام فعالیت‌ها‌ست، امور اداری و مالی و استخدامی، امور حراست و حفاظت و همچنین خدمات فنی و تخصصی و جاری قرار دارد که بسیار در‌هم‌تنیده است و بدانید که پیشبرد صحیح آنها کار ساده‌ای نیست و وقتی برای سرخاراندن و گشت‌و‌گذار و کار سیاسی دیگر به هیأت‌رئیسه نمی‌دهد. اگر آنها گرفتار این حواشی شدند، بدانید کار اصلی خود را فدا کرده‌اند. وی افزود: اعضای هیأت‌رئیسه باید بدانند که هیچ برتری نسبت به دیگر نمایندگان ندارند؛ آنها برای ایفای وظیفه خدمتگزاری به دیگر نمایندگان نامزد شده‌اند و نمایندگان نیز آنها را انتخاب کرده‌اند تا امکانات درست خدمت‌کردن به مردم برایشان فراهم‌ آید.

  اجازه ندادم فرزندانم با «اندروید» آشنا شوند
فاطمه محمدبیگی، نماینده قزوین گفت:‌ مادر 3فرزند هستم. امروز آنها را به مدرسه بردم و به من گفتند فرزندانم باید در سامانه «شاد» ثبت‌نام کنند. تا امروز اجازه نداده بودم فرزندانم با فضای «اندروید» آشنا شوند؛ به این دلیل که فکر می‌‌کنم برای سلامت روحی و اخلاقی‌شان لازم نیست وارد فضای «اندروید» شوند. اما حالا نگرانم که نکند فرزند من در فضای اندروید وارد اینترنت شود و محتوای مستهجن ببیند. او به سایت فراز گفت: سال‌های سال تلاش کرده‌ایم که بچه‌های ما با صحنه‌های نامناسب مواجه نشوند. اینترنت می‌تواند به‌صورت کنترل‌شده در اختیار قشرهای مختلف قرار بگیرد. دانشمندها، پزشک‌ها، معلم‌ها و دانش‌آموزان، هرکدام باید پهنای اینترنت و ساعت استفاده مختص به‌خود را داشته باشند. اما بگذارید بی‌پرده بگویم. با اجرای این قوانین دست یک عده از مسائل اقتصادی کوتاه می‌شود و باید هم با این طرح مخالفت کنند. این طرح قابل دفاع است و ان‌شا‌ءالله مشکلات آن نیز در مجلس رفع خواهد شد. او همچنین ادامه داد: مقاصد فردی که از ۱۲‌شب تا ۶‌صبح از اینترنت استفاده می‌کند، با مقاصد کاربران ۶ صبح تا ۱۲ شب متفاوت است.

این خبر را به اشتراک بگذارید