کاریابی برای هندیها
استارتاپ هندی اَپنا که هدفش کمک به کارگران فقیر این کشور برای پیداکردن شغل در بحران ویروس کرونا و شرایط قرنطینه است، اخیرا برای توسعه فعالیتهایش توانسته 8میلیون دلار سرمایه از سوی گروهی از سرمایهگذاران جمعآوری کند. به گزارش تککراچ، استارتاپ اَپنا در بیانیهای اعلام کرد، این سرمایهگذاری از طرف چند سرمایهگذار جدید مانند شرکتهای گرینوکس کپیتال و همچنین حامیان فعلی شامل لایت اسپید ایندیا و سکوییا کپیتال انجام گرفته است. این مهم در راستای کمک بیشتر به توسعه فعالیت این استارتاپ حوزه کاریابی به شهرهای بیشتری در نقاط مختلف هندوستان انجام شده است. اَپنا هماکنون در ۵شهر این کشور پهناور و پرجمعیت فعالیت دارد و میخواهد فعالیتهایش را به بخشهای جدیدی شامل حسابداری، خدمات مشتری و پرستاری نیز گسترش دهد. این اپلیکیشن به کاربران اینترنتی مبتدی کمک میکند با واردکردن نام، سن و مهارتشان یک کارت بیزنس مجازی ایجاد کرده و به فرصتهای شغلی دسترسی پیدا کنند. این استارتاپ که پیش از دسامبر گذشته تاسیس شده، حالا بیش از یکمیلیون و 200هزار کاربر دارد. این اپلیکیشن در ماه گذشته بیش از یکمیلیون مصاحبه شغلی برای کارگران در حوزههای مختلف ایجاد کرد. شرکتهای بزرگ مختلفی ازجمله آمازون از طریق اپلیکیشن این استارتاپ نیروهایی را استخدام کردهاند.