• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
پنج شنبه 13 شهریور 1399
کد مطلب : 109112
+
-

اولین حذف‌شده فینال

4 نکته در مورد شرایط عجیب فرهاد مجیدی؛ کسی که ماندنش در استقلال صلاح نیست

بهروز رسایلی| فینال جام حذفی در حالی بین استقلال و تراکتور برگزار می‌شود که طبیعتا ممکن است هر کدام از طرفین پیروز این دیدار باشند، اما هر نتیجه‌ای که در مشهد رقم بخورد، دست‌کم حذف یک نفر بعد از سوت پایان مسابقه قطعی است؛ فرهاد مجیدی! در حقیقت هیچ نشانه‌ای از ادامه همکاری بین فرهاد با باشگاه استقلال به چشم نمی‌خورد. شکست این مربی بهانه موجه را برای عزل او دست مدیران باشگاه می‌دهد، اما حتی بعد از پیروزی هم بعید است خود مجیدی مایل به ادامه حضور روی نیمکت استقلال باشد.
   اختلاف نظر بین مدیران باشگاه و فرهاد مجیدی بسیار جدی، عمیق و روشن است. احمد سعادتمند علنا اعلام می‌کند: «اگر در جام حذفی نتیجه نگیریم، به گزینه دیگری فکر می‌کنیم.» باشگاه بعد از استعفای مجازی مجیدی او را به کمیته انضباطی احضار کرد، اما فرهاد نرفت. سرمربی جوان سپس به جلسه آشتی‌کنان دعوت شد، اما باز هم شرکت نکرد. پرده احترام بین دو طرف دریده شده است. وقتی مدیرعامل روی آنتن تلویزیون می‌گوید: «هر وقت به دیدنش رفتم از اتاقش بیرون نیامد» یا «حتی درگذشت برادرم را تسلیت نگفت»، معلوم است که ادامه همکاری ممکن نیست. چه استراماچونی بیاید، چه نیاید.
  الان، در این لحظه نتایج فرهاد مجیدی با استقلال قابل دفاع بوده است. استقلال استراماچونی به پرسپولیس باخت، اما استقلال فرهاد یک‌بار با بدشانسی مساوی کرد و یک‌بار بر حریف سنتی پیروز شد. پس داخل زمین بهانه گرفتن از مجیدی سخت است، اما او بیرون از میدان هرگز برای ساختار اداری احترام قائل نشد و این به هیچ‌وجه زیبنده نیست. مجیدی از همان روز معرفی سعادتمند با انتشار پست آتشین علیه او موضع گرفت و سپس با مدت‌ها تأخیر راضی به دیدار با مدیرعامل باشگاه شد. فرهاد همچنان در هیاهوی کاراکتر دوران بازی‌اش باقی مانده و درک درستی از جایگاه یک مربی ندارد. این نه فقط در استقلال، بلکه در بقیه تیم‌های مجیدی هم برایش مشکل‌ساز خواهد بود.
   جدایی مجیدی از استقلال بعد از فینال، قطعی به‌نظر می‌رسد. در این شرایط انتخاب‌های بعدی هر کدام از طرفین بسیار جذاب خواهد بود. مدیران استقلال سخت به‌دنبال بازگرداندن استراماچونی هستند. 
سعادتمند با همین اسم رمز توانست از ناز و کرشمه‌های فرهاد عبور کند و بین هواداران دست بالا را داشته باشد، اما اگر بازگشت استرا به هر دلیلی میسر نشود، آینده عجیبی در انتظار نیمکت استقلال خواهد بود. درصورتی که وزارت و سازمان لیگ مصمم به جلوگیری از حضور خارجی‌ها باشند، به ناچار هدایت استقلال به یک گزینه داخلی سپرده خواهد شد؛ اما چه‌کسی؟ قلعه‌نویی؟ منصوریان؟ اینها که حمایت افکار عمومی را ندارند. نکونام و فکری هم که ظاهرا در تیم‌هایشان ماندگار هستند. آیا مدیران استقلال که با این قدرت توی شکم فرهاد رفته‌اند، به این جنبه از ماجرا فکر کرده‌اند؟ فراموش نکنید لیگ قهرمانان هم از 24شهریور، یعنی 11روز بعد از فینال جام حذفی آغاز خواهد شد.
   چنان‌که گفتیم انتخاب بعدی خود فرهاد هم پس از جدایی از استقلال یک معمای جذاب است. کافی است او را روی نیمکت سپاهان یا گل‌گهر سیرجان تصور کنید. حالا تیمش به کنار، رویارویی مجیدی با استقلال در فصل آینده هم دیدنی خواهد بود.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید