• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
پنج شنبه 16 فروردین 1397
کد مطلب : 10909
+
-

با مردم

با مردم

@  تعطیلات طولانی

سلام. در هیچ کشوری به اندازه ایران تعطیلات رسمی وجود ندارد. همین تعطیلات نوروزی در کشور ما،  عملا نزدیک به یک ماه،  کشور را در وضعیت تعطیلی کامل و یا نیمه‌تعطیل قرار می‌دهد که هیچ فعالیت مفید اقتصادی صورت نمی‌گیرد. تصمیم‌گیری و انجام امور اداری در دستگاه‌های دولتی و سازمان‌های مختلف،  تقریبا متوقف می‌شود. مراکز تولیدی و بنگاه‌های اقتصادی بخش خصوصی و دولتی عملا یا تعطیل هستند و یا فعالیت مفیدی انجام نمی‌دهند. از همه فاجعه بارتر اینکه این تعطیلات طولانی باعث افت تحصیلی دانش‌آموزان شده و دانشجویان هم که یک هفته زودتر به استقبال تعطیلات رفته‌اند،  با یک هفته تأخیر در کلاس حضور پیدا می‌کنند! لطفا به مسئولان بگویید آیا وقت آن نرسیده است تا تصمیم عقلایی برای اینگونه تعطیلات طولانی گرفته شود؟
یک شهروند از تهران

  تکریم ارباب رجوع

با سلام. هر چند بحث طرح تکریم و جلب رضایت ارباب رجوع،  به یکی از مباحث کلیشه‌ای در دستگاه‌های دولتی و قضایی تبدیل شده، اما مراجعان به دادگستری شهرستان رزن همدان شاهد هستند که برخورد مناسب و احترام به ارباب رجوع در این بخش از قوه قضاییه خوشنودی مردم این دیار را به همراه داشته است. لطفا تشکر ما را درخصوص تکریم ارباب رجوع در آن جریده محترم منعکس کنید.
غلامرضا ولی‌کمال از شهرستان رزن

  نظارت برکار مشاوران املاک

ضمن سلام و خسته نباشید. این روزها مشاوران املاک با روش‌های مختلف برای کسب درآمد بیشتر باعث افزایش اجاره مسکن شده‌اند. متأسفانه سال‌هاست افزایش بی‌حساب و کتاب اجاره بهای مسکن در نبود قانون برای مستأجرین کمرشکن شده،  ولی هیچ‌یک از دستگاه‌ها هم خود را مسئول آن نمی‌دانند. ضرورت ساماندهی بازار اجاره‌‌بها به‌ویژه در فصل نقل و انتقالات تابستانی،  تنها راه مقابله با این نوع نابسامانی‌‌ها در حوزه خرید و فروش و حتی اجاره ‌بهاست. امیدواریم دولت و مجلس با تدوین طرحی،  نرخ مصوبی برای اجاره‌بها درنظر گرفته و نظارت کافی بر رعایت آن توسط مشاوران املاک داشته باشند. چنانچه این اتفاق بیفتد حتما از نرخ‌گذاری‌های سلیقه‌ای جلوگیری خواهد شد.
درخواست تعدادی از شهروندان

  مشکلات پیام کوتاه تبلیغاتی

با سلام و عرض ادب. استدعا دارم و خواهشمندم صدای اعتراض شدید من و امثال ما شهروندان را به گوش مسئولان ذیربط در وزارت ارتباطات برسانید. متأسفانه هر روز 20پیام کوتاه تبلیغاتی (با وجود اعلام عدم‌ارسال به مخابرات با سرشماره‌های ٩١٨ و ٩٩٠ و... برایم ارسال می‌شود که واقعا آسایش کاری و آرامش را از من سلب کرده است. این درحالی است که بارها به مخابرات ٩٩٩٠ زنگ زده و صدای اعتراض خودم را گذاشته‌ام، ولی متأسفانه ترتیب اثر نمی‌دهند. امیدوارم منتشر کنید.
4521...0912

  شعار حمایت از مصرف کنندگان

باسلام. متأسفانه اکثر نمایندگی‌های سایپا در زاهدان،  جوابگوی خریداران نبوده و عیوب اتومبیل‌های صفرکیلومتر فروخته شده به مشتریان را برطرف نمی‌کنند! این درحالی است که بسیاری از خریداران به ناچار با هزینه شخصی خارج از نمایندگی اقدام به رفع عیب خودرو می‌کنند! لطفا به مسئولان ذیربط بگویید شعار حمایت از مصرف‌کنندگان در کجا کاربرد دارد؟
1648...0915

  کیوسک فروش روزنامه

سلام. می‌خواستم 2 تا پیشنهاد بدهم. 1.در تمامی ایستگاه‌های مترو کیوسک فروش روزنامه همشهری دایر باشد؛ برای مثال قیطریه ندارد. 2.اکثر پارک‌های پایتخت به لحاظ نورپردازی در وضعیت نامناسبی قرار دارند و لازم است شهرداری‌های مناطق به نواحی اعلام کنند تا پارک‌های مناطق خود را به برقکاران بی‌تجربه و اجناس چینی نسپارند،  بلکه با شرکت‌های باتجربه در این زمینه قرارداد ببندند تا نور مناسب در فضای پارک‌ها برای امنیت خانواده‌ها به نحو مناسبی فراهم شود.
اسکاردی از تهران

  نشاط معنوی در اماکن زیارتی

با عرض سلام و درود. امسال هم به لطف خدا برگزاری برنامه‌های دینی ومذهبی باعنوان نشاط معنوی دراماکن زیارتی که اصلی‌ترین برنامه‌های آن برپایی حلقه معرفت باهدف پاسخ به سؤالات عقیدتی،  شرعی،  احکام و شبهات بود،  با استقبال مواجه و باعث افزایش معرفت و بصیرت دینی هموطنان مؤمن شد. از همه دست‌اندرکاران خدوم این مجموعه کمال تشکر و قدردانی را داریم. امید و انتظار می‌رود در سال‌های آینده نیز این نوع اقدامات جهادی تداوم یابد.
6263...0938

این خبر را به اشتراک بگذارید