• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
چهار شنبه 12 شهریور 1399
کد مطلب : 109051
+
-

همزمان با صدور حکم 9سال حبس برای پدر رومینا اتفاق افتاد

قاتل فاطمه از قصاص گریخت

پیگیری
قاتل فاطمه از قصاص گریخت


درحالی‌که واکنش‌ها به حکم صادر شده برای پدر رومینا، دختر نوجوانی که توسط پدرش سر بریده و قاتل در دادگاه تنها به تحمل 9سال حبس محکوم شد، ادامه دارد، حالا از آبادان هم خبر می‌رسد که والدین فاطمه برحی، زن جوانی که توسط شوهرش سربریده شد، با حضور در دادگستری قاتل دخترشان را بخشیده‌اند.
به گزارش همشهری، اواخر خرداد امسال درحالی‌که افکارعمومی هنوز در شوک قتل رومینا اشرفی به‌دست پدرش بود، جنایتی هولناک در آبادان رخ داد و در جریان آن زنی به نام فاطمه به قتل رسید.
فاطمه تنها 19سال داشت که توسط شوهر‌ 23ساله‌اش کشته شد. شوهرش، پسرعمویش بود و تحقیقات پلیس از این حکایت داشت که فاطمه به اجبار به عقد این مرد درآمده بود. مأموران پلیس در جریان تحقیقات انجام‌شده دریافتند که خواهر فاطمه سال‌ها قبل‌تر با برادر قاتل ازدواج کرده بود، اما بارها از سوی شوهرش مورد ضرب‌و‌شتم قرار گرفته و بیشتر اوقات سر و صورتش کبود بود. شاید به همین دلیل بود که وقتی قرار شد فاطمه به عقد برادر دامادشان در‌بیاید، با این ازدواج مخالفت کرد و گفت که دلش نمی‌خواهد با پسرعمویش ازدواج کند. به‌رغم مخالفت فاطمه، او به اجبار خانواده‌اش پای سفره عقد با پسرعمویش که کوچک‌ترین پسر خانواده‌اش بود، نشست؛ خانواده‌ای که برخی از اعضای آن برای پلیس آشنا بودند و سوابق زیادی در اداره پلیس داشتند. فاطمه تنها 2روز پس از عقد با پسرعمویش، از خانه گریخت و به مشهد فرار کرد. او همراه یکی از دوستانش راهی مشهد شد به امید اینکه زندگی تازه‌ای در آنجا شروع کند و تن به زندگی اجباری با پسرعمویش ندهد. اما پس از فرار، خانواده‌اش تلاش زیادی کردند که ردی از او به‌دست آورند و در نهایت پس از گذشت حدود یک سال از این ماجرا، موفق شدند پیدایش کنند.
براساس تحقیقات پلیس، آنها پس از پیدا کردن فاطمه با او تماس گرفتند و با گفتن این جمله که او را بخشیده‌اند، خواستند که به خانه برگردد. حتی به او گفته شد که شوهرش نیز وی را بخشیده است و به این ترتیب دختر جوان که از در به دری در مشهد خسته شده بود، قبول کرد که به خانه برگردد. اما وقتی از مشهد به آبادان برگشت و به خانه پدرش رفت، پدر از او خواست با خوردن سم، بدون درد و خونریزی به زندگی خودش پایان دهد ولی فاطمه قبول نکرد. پدر می‌گفت که فاطمه آبرویشان را برده است و اعضای خانواده نقشه قتل او را کشیده‌اند اما وی نمی‌خواهد که این اتفاق با خونریزی پایان یابد و به همین دلیل اصرار داشت که زن جوان با خوردن سم خودکشی کند، اما وقتی اصرارهایش به نتیجه نرسید، شوهر فاطمه به بهانه حرف‌زدن با او، نزد فاطمه رفت و زمانی که با وی تنها بود، با استفاده از چاقو او را به قتل رساند و جسدش را به کنار شط بهمنشیر برد و در آنجا رها کرد. پس از آن حدود ساعت 11:30شب راهی کلانتری شد و به قتل همسرش اعتراف کرد. با اعترافات هولناک این مرد، مأموران راهی شط شدند و جسد دختر جوان را در آنجا دیدند. به این ترتیب قاتل دستگیر و راهی زندان شد تا پس از تکمیل تحقیقات در دادگاه محاکمه شود. در این میان بررسی‌های پلیس از این حکایت داشت که پیش از این نیز در میان اقوام مقتول چنین قتل‌‌های خانوادگی صورت گرفته بود اما هر بار این مسئله در میان خانواده‌ حل شده و با اعلام رضایت، قاتل مدتی در زندان بوده و بعد آزاد شده بود؛ ازجمله پدر فاطمه که سال‌ها قبل‌تر خواهرش را به قتل رسانده بود یا یکی دیگر از بستگان او که وی نیز همسرش را به قتل رسانده بود، اما با رضایت خانواده مقتول مدتی در زندان بوده و آزاد شده بود. به همین دلیل افکارعمومی از این بیم داشت که باز هم این خانواده با گذشت در دادگاه، از خون زن جوان بگذرند و این اتفاق درست چند روز پیش رخ داد. چند روز قبل اولیای دم فاطمه با مراجعه به دادسرای آبادان، رضایت خود را مکتوب نسبت به قاتل دخترشان اعلام کردند. به این ترتیب متهم به‌زودی در دادگاه کیفری به لحاظ جنبه عمومی جرم محاکمه خواهد شد و پس از آن هیأت قضایی در چارچوب اختیارات قانونی می‌توانند متهم را به 3 تا 10 سال حبس محکوم کنند. حکمی که هنوز به تأیید دیوانعالی کشور نرسیده و تا آن زمان قاتل می‌تواند با سپردن وثیقه از زندان آزاد شود و به زندگی عادی برگردد.

این خبر را به اشتراک بگذارید