• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
سه شنبه 11 شهریور 1399
کد مطلب : 108961
+
-

نظرسنجی‌ها باز هم ترامپ را ناامید کرد

نظرسنجی‌ها باز هم ترامپ را ناامید کرد

دونالد ترامپ نامزد جمهوریخواهان در انتخابات ریاست‌جمهوری پاییز امید زیادی داشت بعد از همایش ملی حزب جمهوریخواهان کمی در نظرسنجی‌ها صعود کند اما نظرسنجی‌هایی که بعد از این همایش انجام شده نشان می‌دهد او به آنچه می‌خواست نرسیده است.
به گزارش سی‌ان‌ان، ارقام کمی به نفع ترامپ تغییر کرده اما مسیر همان چیزی است که پیش‌تر بود و رئیس‌جمهور آمریکا، همچنان با فاصله جو بایدن نامزد دمکرات‌ها را تعقیب می‌کند.
در میان نظرسنجی‌های انجام‌شده بعد از همایش ملی، هیچ‌کدام به اندازه ای‌بی‌سی نیوز/ایپسوس برای ترامپ تلخ نبوده است؛ در این نظرسنجی که میزان علاقه‌مندی رأی‌دهندگان به نامزدها خواسته شده، 31درصد سؤال‌شوندگان ترامپ را گزینه خود معرفی کرده‌اند. این در حالی است که یک‌هفته پیش از آن، این رقم برای ترامپ 32درصد بوده است. این یعنی، همایش ملی حزب کارکرد عکس برای ترامپ داشته است. در مقابل، میزان علاقه‌مندی به بایدن از 45درصد از هفته گذشته به 46درصد رسیده است.
هرچند هنوز نظرسنجی‌های معتبر نتایج نظرسنجی‌هایی را که بعد از همایش گرفته‌اند منتشر نکرده‌اند، اما می‌توان با استناد به‌نظرسنجی‌های متعددی که انجام شده گفت شرایط چندان تغییر نکرده است. روی هم رفته می‌توان گفت ترامپ در بهترین حالت 2درصد رشد داشته است.
با این حال، این رقم به چیزی که ترامپ برای جهش بزرگ نیاز دارد حتی نزدیک هم نیست. پیش از شروع همایش‌ها، ترامپ به‌صورت میانگین حدود 9درصد از بایدن عقب بود و برای پیروزی، به چیزی بیشتر از 2درصد جهش نیاز داشت.
البته امسال همایش‌های حزبی هر دو حزب در شرایط خاصی برگزار شد و به‌خاطر همه‌گیری کرونا، همایش‌ها به‌صورت مجازی برگزار شد و خبری از پخش تلویزیونی متمرکز نبود. همین می‌تواند جهش تنها 2درصدی برای ترامپ را توجیه کند.
تیم ترامپ امیدوار است در نظرسنجی‌های بعدی، شرایط به نفع او تغییر کند اما تاریخ به نفع ترامپ نیست. از بعد از جنگ جهانی دوم، روسای جمهوری که برای بار دوم در انتخابات شرکت می‌کنند نتوانسته‌اند بعد از همایش‌های ملی حزبی جهش بزرگی داشته باشند.
چیزی که ترامپ واقعا نیاز دارد یک تغییر بزرگ است و این تغییر بزرگ، با توجه به سوابق نظرسنجی‌ها، در این شرایط رقم نخواهد خورد. این یعنی ترامپ باید برای راهیابی مجدد به کاخ سفید، دست به‌ کار غیرمعمولی بزند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید