• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
سه شنبه 11 شهریور 1399
کد مطلب : 108940
+
-

رئیسی: هرجا فساد لانه کند نظام مقابله خواهد کرد

رئیسی: هرجا فساد لانه کند نظام مقابله خواهد کرد


ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضاییه با تأکید بر اینکه ذات حکومت اسلامی و نظام ما پاک و ضد‌فساد است، گفت: هر کجا فساد لانه کند، نظام با آن مقابله خواهد کرد و هیچ دستگاه و کارگزاری نمی‌تواند بپذیرد که فساد در جامعه و سیستم اداری باشد.
رئیس قوه قضاییه تأکید کرد: در پرونده‌های مرتبط با واگذاری مسئله‌دار بنگاه‌های دولتی به بخش خصوصی فقط نباید برخورد با مدیران متخلف بنگاه‌ها مورد توجه باشد، بلکه نحوه واگذاری این واحدها توسط سازمان خصوصی‌سازی‌ نیز باید بررسی شود که آیا براساس ضوابط قانونی و صلاحیت افراد بوده یا نه؟ 
ابراهیم رئیسی روز گذشته در جلسه شورای‌عالی قوه قضاییه در واکنش به گزارش رئیس مرکز توسعه شورا‌های حل اختلاف درباره برخی واگذاری‌های مسئله‌دار بنگاه‌های دولتی به بخش خصوصی دستور داد ضمن تسریع در رسیدگی به پرونده رئیس سابق سازمان خصوصی‌سازی‌ و مدیران متخلف برخی شرکت‌ها، سازمان بازرسی موضوع تعیین تکلیف نحوه واگذاری‌های مسئله‌دار و خلاف ضوابط و مقررات مانند شرکت‌های هفت‌تپه و پالایشگاه کرمانشاه از سازمان خصوصی‌سازی‌ و وزارتخانه‌های ذیربط را پیگیری کند.
به‌گزارش مرکز رسانه قوه قضاییه، رئیس قوه قضاییه با تأکید بر لزوم شفاف‌سازی‌ در همه بخش‌ها به‌ویژه در حوزه اقتصاد، حرکت به سوی دولت الکترونیک، ایجاد سازوکار‌های اجرای عدالت و مقابله جدی با تبعیض تصریح کرد: مبارزه و محاکمه بخشی از فرایند سالم‌سازی‌ نظام اداری است، اما اصلاح بستر‌های فسادزا و پیشگیری مهم‌تر از آنهاست. رئیس قوه قضاییه همچنین به موضوع تعطیلی برخی کارگاه‌های تولیدی پس از تملک بانک‌ها اشاره کرد و گفت: گزارش‌هایی که از استان‌ها به ما رسیده، حاکی از آن است که برخی واحد‌های تولیدی که به‌دلیل بدهی توسط بانک‌ها تملک شده‌اند، به تعطیلی کشیده شده‌اند که این خلاف وعده مدیران عامل بانک‌ها و تأکید مقام معظم رهبری است.

این خبر را به اشتراک بگذارید