• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
دو شنبه 10 شهریور 1399
کد مطلب : 108815
+
-

تا‌کنون بیش از 10نفر از قربانیان این مرد با مراجعه به اداره پلیس و دادسرا علیه او شکایت کرده‌اند

ادعای عجیب« ک.الف» در جلسه بازپرسی

پیگیری
ادعای عجیب« ک.الف» در جلسه بازپرسی


 «می‌خواستم هیجان را تجربه کنم و اصلا فکرش را نمی‌کردم که دستگیر خواهم شد.» این ادعای عجیب «ک. الف» متهم پرونده جنجالی تجاوز به دختران دانشجوست که پس از دستگیری پیش روی بازپرس پرونده مطرح کرد. به گزارش همشهری، از چند روز قبل در فضای مجازی توییتر و اینستاگرام هشتگی با عنوان تجاوز خبرساز و جنجالی شد. برخی از افرادی که به گفته خودشان قربانی تجاوز شده و جرأت نکرده بودند شکایت کنند، حالا در فضای مجازی به بازگویی روایت‌های تلخی از لحظاتی که قربانی تجاوز شده بودند پرداختند تا شاید از این طریق بتوانند متجاوز را رسوا کنند.
بسیاری از این روایات تکان‌دهنده علیه یکی از دانشجویان دانشگاه تهران به نام «ک.الف» بود که بازتاب گسترده‌ای داشت. دختری جوان مدعی شده بود که «ک.الف» او را فریب داده و به خانه‌اش کشانده و بعد از تعارف نوشیدنی مسموم به او تجاوز کرده است. بقیه دختران نیز روایات مشابهی علیه این مرد مطرح کردند و این در حالی بود که هیچ دختری از ترس آبرویش از فرد متجاوز شکایت رسمی نکرده بود.
آنطور که قربانیان مطرح کرده بودند، «ک.الف» دانشجوی رشته باستان‌شناسی بود که پس از آشنایی با دختران دانشجو در دانشگاه و یا فضای مجازی آنها را به خانه خود دعوت می‌کرد. دختران دانشجو مدعی شدند که متهم «ک.الف» مشروبات الکلی سرو می‌کرده که آنها پس از نوشیدن از هوش می‌رفتند. وقتی هم به هوش می‌آمدند که کار از کار گذشته بود. روایت‌های افشاگرانه از «ک.الف» باعث جریحه‌دار شدن احساسات عمومی جامعه مخصوصا زنان و دختران شد و در ادامه مأموران پلیس امنیت عمومی، با دستور قاضی روح‌الله رضاپورگتابی، بازپرس شعبه سوم دادسرای امنیت و اخلاقی تهران، تحقیقات و رصد‌های خود را در فضای مجازی آغاز کردند. تیم تحقیق با قربانیان تجاوز ‌ارتباط برقرار کرده و به آنها اطمینان دادند که هویتشان محفوظ خواهد ماند و قربانیان وقتی خیالشان راحت شد حاضر شدند شکایت‌های خود را به‌صورت رسمی در پلیس امنیت عمومی مطرح کنند. از سوی دیگر تحقیقات برای بازداشت متهم نیز آغاز و او در مخفیگاهش دستگیر شد.

انکار تجاوز 
متهم «ک.الف» متولد سال66 و مجرد است. او مدتی در یک کتابفروشی حوالی خیابان حافظ کار می‌کرد و علاوه بر این در زمینه بومگردی نیز فعالیت دارد. او پس از دستگیری روانه دادسرا شد و به بازپرس پرونده گفت: می‌خواستم یک هیجان عجیب را تجربه کنم. قبول دارم که دختران دانشجو را به خانه‌ام دعوت می‌کردم و به آنها مشروب می‌دادم اما به هیچ عنوان از داروی بیهوشی و خواب‌آور استفاده نمی‌کردم. من کسی را بیهوش نکردم اما عادت دارم که برای مهمان‌هایم مشروبات الکی سرو کنم و آنها آنقدر الکل مصرف می‌کردند که از هوش می‌رفتند. بعد من با آنها رابطه برقرار می‌کردم اما هیچ اجبار و زوری در کار نبود. تمام دخترها با میل خودشان به خانه‌ام می‌آمدند و با من ارتباط داشتند. من هیجان اینکه دختران در مقابلم مشروب می‌خوردند را دوست داشتم و حتی فکرش را نمی‌کردم که از من شکایت کنند.
«ک.الف» در ادامه گفت: معمولا یا در دانشگاه یا در فضای مجازی و یا در شهرهای مختلفی که به‌خاطر بومگردی به آنجا سفر می‌کردم با دختران آشنا می‌شدم و بعد در فرصتی مناسب آنها را به خانه‌ام دعوت می‌کردم. وی ادامه داد: من به همراه خانواده‌ام زندگی می‌کنم اما یک خانه مجردی هم در تهران دارم که هرازگاهی به آنجا می‌روم. البته در شمال هم ویلا دارم و به‌خاطر شرایط کاری‌ام زیاد سفر می‌کنم. وی ادامه داد: از کودکی به‌دلیل اینکه کتاب زیاد می‌خواندم اطلاعات عمومی بالایی دارم و به همین دلیل برخی تصور می‌کردند که نخبه هستم.
اگرچه متهم در جلسه بازپرسی و تحقیقات مدعی شده که از نظر روحی و روانی سالم است اما با وجود این قاضی پرونده دستور داده تا سلامت روانی وی تحت بررسی قرار بگیرد. علاوه بر این در تحقیقات مشخص شده که متهم یک سابقه کیفری نیز داشته اما زندانی نشده است. خانواده وی نیز از نظر اجتماعی، ‌فرهنگی و مالی در طبقه متوسطی قرار دارند و صاحب پسر دیگری نیز هستند. این متهم در بازجویی‌ها مدعی شده که از دختران و زنان نفرتی ندارد و در طول زندگی‌اش یک‌بار عاشق دختری شده اما بعد از گذشت یک سال به‌دلیل اختلافاتی که داشتند، رابطه‌شان پایان یافته است.

افزایش شاکیان 
به‌دنبال افشاگری‌های توییتری و اینستاگرامی، در ابتدا ‌6نفر به‌صورت رسمی از متهم جنجالی شکایت کردند. بعد از آن وکیل چند شاکی دیگر راهی اداره پلیس شد و از سوی موکلانش شکایتی علیه متهم مطرح کرد و حالا تعداد شاکیان به بیش از 10نفر رسیده است. این در حالی است که چند دختر دیگر به‌صورت تلفنی شکایت‌های خود را علیه «ک.الف» نزد پلیس امنیت عمومی تهران و بازپرس پرونده مطرح کردند و چون ساکن شهرهای دیگر بودند قرار شد بعد از تعطیلات به‌صورت حضوری به پلیس و دادسرا مراجعه کنند. با حضور آنها در روزهای آینده احتمالا تعداد شکایت‌های مطرح شده به 20نفر هم خواهد رسید. با این حال به‌نظر می‌رسد که تعداد شاکیان همچنان افزایش یابد چراکه متهم در بازجویی‌ها مدعی شده که از دوران دانشجویی‌اش در دانشگاه تهران یعنی بیش از 5سال قبل دختران دانشجو را به خانه‌اش دعوت می‌کرده است.
پلیس و دستگاه قضایی همچنان از شاکیان می‌خواهند که با اطمینان از اینکه هویتشان محفوظ خواهد ماند و اینکه در این پرونده فقط بحث تجاوز مطرح است و به بحث شرب خمر و رابطه نامشروع به هیچ عنوان ورود نخواهد شد، برای ثبت شکایت به پلیس امنیت عمومی تهران واقع در خیابان مطهری، ‌خیابان سروش و یا شعبه سوم بازپرسی دادسرای امنیت و اخلاقی مراجعه کنند.

متهم در اوین
هفته گذشته پس از تحقیق از متهم جنجالی، بازپرس پرونده برای وی قرار قانونی صادر کرد و او که از سنگ کلیه هم رنج می‌برد به زندان اوین انتقال یافت. از سوی دیگر تحقیقات درخصوص اینکه  آیا متهم از قربانیان خود عکس یا فیلم تهیه می‌کرده ادامه دارد. همچنین در شاخه دیگری از تحقیقات، بررسی‌ها درخصوص اظهارات شاکیان مبنی بر اینکه متهم در مشروبات الکلی خود داروهای بیهوشی و خواب‌آور می‌ریخته نیز ادامه دارد تا ابعاد پنهان ماجرا آشکار شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید