• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
دو شنبه 10 شهریور 1399
کد مطلب : 108803
+
-

پنج جمله غلط یحیی

اشتباهات اصلی سرمربی پرسپولیس، بیرون از زمین بود

پنج جمله غلط یحیی

بهروز رسایلی | در مورد اشتباهات فنی یحیی گل‌محمدی در بازی با استقلال زیاد حرف زده شده؛ از ترکیب اولیه اشتباه تا تعویض‌های بد، بیرون‌کشیدن پنالتی‌زن‌ها و البته داستان سپردن یکی از این ضربات به اوساگونا. این اما همه داستان نیست و به‌نظر می‌رسد سرمربی پرسپولیس اتفاقا اشتباهات بزرگ‌ترش را بیرون از زمین انجام داد. او در توجیه شکست برابر استقلال از جملاتی استفاده کرد که واقعا عجیب بود و جای بحث دارد. 
  جمله اول: «ترکیب به کسی مربوط نیست»؛ یحیی گل‌محمدی در حالی بعد از بازی به این شکل به انتقادهای فنی جواب داد که اتفاقا همه جای دنیا خبرنگاران چنین سؤالاتی می‌پرسند. وقتی سرمربی پرسپولیس قبل از دقیقه30 سعی می‌کند با به میدان فرستادن کمال کامیابی‌نیا اشتباهش را جبران کند، واضح است که خبرنگاران حق سؤال دارند. پرسپولیس در دقایق ابتدایی بازی با استقلال کاملا تحت‌تأثیر حریف بود. سرخ‌ها یک گل خوردند و ممکن بود 2 یا 3 گل دیگر هم دریافت کنند؛ آیا اگر چنین اتفاقی می‌افتاد و یک شکست فاجعه‌بار رخ می‌داد، باز یحیی می‌توانست همین جواب را به خبرنگاران بدهد؟
  جمله دوم: «می‌خواستند ما برنده نباشیم»؛ موج گسترده و منفی واکنش‌‌های هواداران به این ادعای گل‌محمدی، به اندازه کافی باطل‌بودن آن را آشکار کرد. پرسپولیس تا 2دقیقه به پایان بازی از استقلال جلو بود و طبیعتا آن زمان کسی تصور نمی‌کرد اراده‌ای برای پیروز‌کردن حریف وجود داشته باشد. بیرون از مجموعه استقلال فقط یک نیرو در خدمت پیروزی آبی‌ها بود؛ خود یحیی گل‌محمدی!
  جمله سوم: «ناچار شدیم دروازه‌بان اصلی را بفروشیم»؛ تا دیروز از نظر کادرفنی پرسپولیس بوژیدار رادوشوویچ دروازه‌بان اصلی قرمزها برای فصل بعد بود. این موضوع در مصاحبه‌های سرمربی و مربی دروازه‌بان‌های تیم هم کاملا به چشم می‌آمد و آنها دنبال گلری بودند که طاقت نیمکت‌نشینی داشته باشد. حالا اما با چند نمایش شبهه‌برانگیز، ناگهان رادو شایسته ملامت علنی لقب می‌گیرد. از قضا خود علیرضا بیرانوند هم امسال اصلا فصل خوبی نداشت و به‌نظر می‌رسید زمان ترانسفرش فرا رسیده؛ حتی خود باشگاه هم برای راضی‌کردن آنتورپ به حضور بیرو در ایران در مقطع پایانی فصل هیچ تلاشی نکرد. این رویه که با 2اشتباه به‌طور آشکار علیه دروازه‌بان خوب تیم در سال‌های گذشته موضع‌گیری شود، برازنده یک مربی حرفه‌ای نیست. حتی اگر صلاح می‌دانید دروازه‌بان شماره یک بگیرید، این کار را بدون تحقیر بوژیدار انجام بدهید.
  جمله چهارم: «ناچار شدیم سراغ خرید استوکس و اوساگونا برویم»؛ هیچ اجباری در کار نبود، کما اینکه سرمربی قبلی هم قید جذب بازیکن خارجی را زده بود. به علاوه مسئله کمبود زمان هم مطرح نیست. دست‌کم در مورد اوساگونا، خود یحیی در نخستین جلسه تمرینی‌اش با پرسپولیس ناخواسته افشا کرد از 10روز قبل سفارش خرید او را داده بود؛ یعنی زمانی که باشگاه پرسپولیس «ظاهرا» تلاش می‌کرد گابریل کالدرون را برگرداند! خوب است مسئولیت بازیکنی که پیش‌خرید کردید را بپذیرید.
  جمله پنجم: «خواهان تعویق داربی بودیم»؛ بدترین بهانه یحیی بعد از بازی همین بود که داربی نباید برگزار می‌شد؛ خب چرا؟ باید به چه زمانی موکول می‌شد؟ بعد از مسابقات آسیایی؟ پس تکلیف فصل جدید چه می‌شد؟ سوپرجام چی؟ آیا اگر پرسپولیس در این مرحله به نفت مسجدسلیمان می‌خورد هم گل‌محمدی خواهان تعویق مسابقه می‌بود؟ چطور مسابقات لیگ به‌خاطر شانس بالای قهرمانی پرسپولیس باید به‌موقع برگزار می‌شد، اما برای داربی حذفی نسخه تعویق پیچیدید؟ تازه گلایه از عدم‌تعویق مسابقه در حالی است که پرسپولیس برای این بازی ترکیب کاملش را در اختیار داشت، اما استقلال با کلی مصدوم مثل روزبه چشمی و سیاوش یزدانی و بازیکن ناآماده‌ای همچون محمد دانشگر وارد میدان شد. راستش گل‌محمدی داربی ناامیدکننده بود و گل‌محمدی بعد از داربی، به‌مراتب ناامیدکننده‌تر.

این خبر را به اشتراک بگذارید