• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
دو شنبه 10 شهریور 1399
کد مطلب : 108799
+
-

100 ثانیه خبر

   آی‌پد جدید، ارزان‌تر است
برخی منابع خبری از «آی‌پد» جدیدی خبر می‌دهند که نمایشگر بزرگ‌تر و بدنه‌ای باریک‌تر دارد. به گزارش انگجت، «آی‌پد» جدید ارزان‌تر از نمونه‌های قبلی خواهد بود. گفته شده شرکت اپل در ساخت این دستگاه از سخت‌افزارهای ارزان‌قیمت‌تر استفاده کرده است. برخی علت ارزان‌‌بودن این آی‌پد را تلاش اپل برای جذب مشتری در بازار کسادی که شیوع ویروس کرونا ایجاد کرده، دانسته‌اند.

    ساخت چسب با الهام از مگس
دانشمندان ژاپنی با الهام از پای مگس، موفق به اختراع یک چسب ارزان و چندبار‌مصرف شدند که با محیط‌زیست هم سازگار است. به گزارش نیو‌اطلس، دانشمندان چسبی ساخته‌اند که مانند پهنه‌های پای چسبناک مگس‌ها می‌تواند به سطوح وصل و از آنها جدا شود. فرایند تولید این چسب‌ها که مانند چسب‌های مخصوص کفش می‌‌تواند بارها چسبیده و جدا شود، فعلا بسیار گران است، اما به مرور زمان و با توسعه سخت‌افزاری، این چسب به ماده‌ای ارزان‌قیمت تبدیل خواهد شد.

   ساخت کاوشگر روده بزرگ
محققان دانشگاه ‌کلرادو بولدر‌ در تحقیقات خود موفق به توسعه یک کاوشگر روده بزرگ برای تصویربرداری خودکار و نمونه‌برداری از پولیپ‌ها شدند. به گزارش مدگجت، همه‌ساله میلیون‌ها عمل کلونوسکوپی در سرتاسر جهان انجام می‌شود تا سرطان در اسرع وقت تشخیص داده شود. اکنون محققان در دانشگاه کلرادو بولدر یک دستگاه مخزن‌مانند روباتیک را برای حرکت و گردش در روده بزرگ، تصویربرداری و حتی نمونه‌برداری از روده بزرگ تولید کرده‌اند که کار را هم برای پزشکان و هم برای بیماران آسان‌تر می‌کند.

   حفاظت از گوشی در سقوط 3متری
شرکت اینسیپیو برای گوشی 1300دلاری«گالکسی‌نوت20 اولتر‌ا» یک قاب ارزان و منحصر‌به‌فرد تولید کرده که دارای 2لایه حفاظتی است. به گزارش زد دی‌نت، درحالی‌که سازندگان قاب‌های گوشی‌های موبایل مدعی هستند که قاب‌های‎شان معمولا می‌تواند در سقوط یک‌متری از گوشی محافظت کند، اینسیپیو می‌گوید، قاب این گوشی، قادر است درصورت سقوط از ارتفاع 3متری، تلفن همراه گران‌قیمت شما را کاملا سالم نگه دارد. قیمت قاب اینسیپیو، تنها 30دلار خواهد بود.

   مأموریت‌های جدید ناسا
ناسا برای بررسی وضعیت آب و هوای فضا در پی اجرای 5ماموریت جدید است. به گزارش انگجت، قرار است 2ماموریت از میان این 5برنامه به تأیید رسیده و اجرایی شود. این ماموریت‌ها، یک میلیون و 250هزار دلار برای ناسا هزینه خواهد داشت. این طرح‌ها برداشت انسان از نحوه تعامل خورشید با آب و هوای فضا و تأثیر آن بر سیاره‌های منظومه شمسی و به‌خصوص کره زمین را توسعه می‌دهد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید