• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
پنج شنبه 6 شهریور 1399
کد مطلب : 108745
+
-

خیز رشید برای جدایی

پای پرسپولیس در میان است؟

خیز رشید برای جدایی


امیرحسین اعظمی| کمتر از 24ساعت از صعود تراکتور به فینال جام‌حذفی می‌گذشت که محمدرشید مظاهری، دروازه‌بان این تیم، اتفاقی جنجالی را رقم زد و صبح دیروز با حضور در فدراسیون فوتبال، درخواست فسخ یکطرفه قراردادش با تراکتور را ارائه داد. این اتفاق در حالی رخ داد که مظاهری 2فصل دیگر با تراکتور قرارداد دارد و تراکتور باید روز 13شهریور در فینال جام‌حذفی به میدان برود و فصل برای تیم تبریزی هنوز به پایان نرسیده است. در همین حال، باشگاه تراکتور اعتقاد دارد این دروازه‌بان با توجه به دریافت حدود 80درصد از مطالباتش و اینکه تا 2سال دیگر با باشگاه تبریزی قرارداد دارد، نمی‌تواند به شکل یکطرفه قراردادش را فسخ کند. در ضمن گفته می‌شود در قرارداد مظاهری بندی وجود ندارد که بخواهد با استناد به آن اقدام به فسخ یکطرفه قراردادش کند.

  همین حالا پول می‌خواهم!
روز گذشته خبرهای مختلفی درخصوص این اقدام مظاهری در رسانه‌‌ها منتشر شد ولی دلیل اصلی به مبلغ قرارداد این دروازه‌بان با تراکتور مربوط می‌شود. در فوتبال ایران مبلغ قراردادها برای فصل آینده به شکل چشمگیری افزایش پیدا کرده ولی قرارداد مظاهری طوری تنظیم شده که پول قراردادش نسبت به فصل گذشته 20تا 30درصد افزایش پیدا کند که البته این برای مظاهری خوشایند نیست. او پول قابل‌‌توجهی برای فصل بعد می‌خواهد که این موضوع نمی‌تواند برای تراکتور قابل‌قبول باشد. از طرفی برخی نزدیکان مظاهری هم می‌گویند که او 2ماه حقوق نگرفته و معتقد است که براساس برخی قوانین فیفا حق فسخ یکطرفه دارد؛ موضوعی که البته با توجه به قوانین قرارداد در فوتبال ایران، می‌تواند مظاهری را دچار چالش کند.
یکی از مربیان تراکتور درخصوص اتفاقاتی که قبل از بازی با نفت مسجدسلیمان رخ داد، به همشهری ورزشی می‌گوید: «ما شرایط استفاده از اخباری را نداشتیم و این دروازه‌بان مصدوم بود. در این شرایط یکباره مظاهری به باشگاه گفت باید مبلغ قراردادش به شکل قابل‌توجهی اضافه شود که البته مبلغ پیشنهادی او برای ما بسیار عجیب است. حتی مظاهری گفت که همین حالا 30 تا 40درصد پول فصل بعد را با تعیین مبلغ جدید می‌خواهد که این موضوع با مخالفت باشگاه همراه شد و کادر فنی هم برای بازی با نفت مسجدسلیمان مظاهری را کنار گذاشت. اخباری حتی روز بازی هم فیزیوتراپی کرد تا بتواند درون دروازه بایستد و خوشبختانه عملکرد خوبی داشت.»

 پای پرسپولیس در میان است
روز گذشته شایعات مختلفی هم درخصوص احتمال حضور مظاهری در پرسپولیس مطرح شد. این تیم با از‌دست‌دادن علیرضا بیرانوند حالا درصدد جذب یک گلر مطمئن است و مظاهری جزو گزینه‌های یحیی گل‌محمدی است. البته مظاهری با وجود اینکه اقدام به فسخ قرارداد یکطرفه کرده است، کار آسانی برای جدایی از تراکتور نخواهد داشت. دیروز یکی از مسئولان این باشگاه به همشهری ورزشی خبر داد که اگر مظاهری بخواهد بدون رضایت باشگاه تراکتور از این تیم جدا شود، سرنوشت بدی در انتظارش خواهد بود. مدیر روابط عمومی تراکتور نیز در سایت رسمی این باشگاه از غیرقانونی‌بودن اقدام مظاهری نوشت و اعلام کرد: «با پیگیری‌هایی که انجام دادیم و با توجه به اینکه این درخواست قبل از اتمام فصل صورت گرفته، فدراسیون فوتبال درخواست فسخ قرارداد این بازیکن را غیرقانونی و باطل اعلام کرد.» به هر حال مظاهری با تراکتور قرارداد دارد و با این وضعیت چالش سختی برای جدایی از تیم تبریزی خواهد داشت. باید دید در نهایت باشگاه تراکتور چه تصمیمی در روزهای آینده خواهد گرفت. اینکه مظاهری راهی پرسپولیس شود یا اینکه در تراکتور بماند، تا چند روز دیگر مشخص خواهد شد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید