• پنج شنبه 20 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 1 ذی القعده 1445
  • 2024 May 09
پنج شنبه 6 شهریور 1399
کد مطلب : 108730
+
-

با مردم

با مردم

   درختانی بکارند که نیازی به آبیاری نداشته باشد
در سالیان اخیر در طرح‌های توسعه فضای سبز درختان متنوعی در گوشه و کنار پایتخت کاشته شده است. یکی از بدترین انواع درخت برای تهران کاج است که در میان طرح‌های توسعه فضای سبز کم‌وبیش دیده می‌شود. به مسئولان پیشنهاد می‌کنیم درختانی بکارند که خود ریشه درخت تا اعماق زمین به جست‌وجوی آب برود و بتواند سرسبزی خود را حفظ کند.
زمانی از تهران 

  توسعه بی‌رویه کشاورزی، دریاچه کافتر را خشکاند
اگر دست از طمع برمی‌داشتند و بستر دریاچه کافتر را برای کشاورزی واگذار نمی‌کردند، اکنون کافتر کانون اصلی تولید گردوغبار در شمال استان فارس نبود. هر چند که کشاورزی از بنیان‌های حیات یک کشور است، اما آیا اکسیژن عامل حیات مردم نیست که اکنون به واسطه کویر کافتر از مردم شمال فارس دریغ شده است؟
عاطفی از شیراز

   روستای رشکلای آمل با یک باران باتلاق می‌شود
روستای رشکلا واقع در شهرستان آمل که کمتر از یک کیلومتر با شهر فاصله دارد، یک جاده معمولی برای تردد ندارد؛ درحالی‌که برای آسفالت جاده آن از اهالی پول گرفته‌اند. چندی قبل به بهانه شیوع کرونا و خرید اقلام بهداشتی هم از اهالی پول گرفتند. یک‌ماه‌ونیم قبل آسفالت قدیمی روستا را کندند، بعد گفتند بودجه نداریم و مردم کمک کنند. دوباره از اهالی پول جمع کردند و اکنون 3 هفته است که هیچ کاری پیش نرفته و با یک باران ساده که در شمال امری عادیست روستا تبدیل به باتلاقی بزرگ می‌شود. اینکه در بیخ گوش شهر فضای سبز و جدول کشی و حداقل‌های زندگی را نداریم هم بماند برای وقتی دیگر. آیا رواست در کشور پرنعمتی مثل ایران، روستاییان این همه هزینه بدهند؟
حسنی از رشکلای آمل

    داروهای ایرانی کرونا چه شد؟
اوایل شیوع بیماری کرونا در خبرهای رسمی، مدام صحبت از کشف داروی ایرانی ضد‌کرونا مطرح بود، اما این روزها بیشتر خبرگزاری‌های داخلی از آزمایش موفقیت‌آمیز داروهای روسیه ، آمریکا و چین خبر منتشر می‌کنند. آیا آن خبرهای روزهای اول کذب بود یا اینکه شرکت‌های دانش بنیان ایرانی عقب ماندند؟
طاهر بلغار از تهران

این خبر را به اشتراک بگذارید