• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
پنج شنبه 16 فروردین 1397
کد مطلب : 10872
+
-

بلیت متروی پایتخت از اول اردیبهشت، هزار تومان

مترو
بلیت متروی پایتخت از اول اردیبهشت، هزار تومان

 در پی موافقت فرمانداری تهران با افزایش نرخ بلیت مترو، به‌زودی تردد زیرزمینی در پایتخت گران می‌شود. دیروز در این‌باره خبر رسید که کلیات مصوبه شورای شهر تهران درخصوص نرخ بلیت مترو مورد تأیید فرمانداری است و تنها بخش بلیت حومه مورد اعتراض قرار گرفته است.
به گزارش همشهری، شورای شهر در‌ماه پایانی سال گذشته، رأی به افزایش 20درصدی قیمت بلیت تک‌سفره از 800 به 1000تومان داد و این، مورد تأیید فرمانداری نیز قرار گرفت اما در لایحه شهرداری، نرخ بلیت مترو برای فرودگاه امام ۶هزار تومان بود که شورا این عدد را به ۱۰ هزار تومان افزایش داد. درنهایت مبلغ 7500تومان به تصویب رسید که این مبلغ افزایش هم از سوی فرمانداری رد شد.
طبق اعلام شهرداری تهران، هزینه تمام‌شده بلیت مترو 2270تومان برای هر سفر است و براساس مصوبه قانون از این مبلغ شهروندان باید 750تومان یعنی یک سوم آن را پرداخت کنند.
غلامحسین آرام، معاون فنی و عمران فرماندار تهران درباره نرخ جدید بلیت مترو اعلام کرد که کلیات نرخ بلیت مترو مورد تأیید قرار گرفته است و تنها اعتراض به نرخ بلیت حومه به تهران بوده است. بدین‌ترتیب کلیات مصوبه به شورابازمی‌گردد. پس از آن یا توسط شورا اصلاح می‌شود یا اصرار به نرخ گذشته وجود خواهد داشت که در شورای حل اختلاف مورد بررسی قرار می‌گیرد تا این مصوبه در اردیبهشت‌ماه اجرایی شود. آرام درباره اینکه به‌طور سنتی فرمانداری با افزایش نرخ کرایه‌ها بیش از تورم سالانه مخالفت می‌کند اما امسال با افزایش ۲۵درصدی نرخ بلیت مترو موافقت کرده، گفت: افزایش نرخ بلیت مترو در بخش نقدی به ۲۵درصد می‌رسد و در بخش غیرنقدی از ۳درصد تا ۱۵درصد است و ۹۰درصد مسافران مترو به‌صورت اعتباری و غیرنقدی از بلیت‌های مترو استفاده می‌کنند؛ بنابراین با توجه به تخفیفاتی که وجود دارد، با کلیات مصوبه موافقت شد. موضوع مهم دیگر در حمل ونقل سال97، قیمت تاکسی و اتوبوس است. فرمانداری در این‌باره اعلام کرده که تاکنون شورای شهر تهران افزایش قیمتی در این خصوص به تصویب نرسانده است و فرمانداری نیز مصوبات شورا را نیز تأیید و یا رد می‌کند؛ بنابراین شورای شهر باید ابتدا درخصوص افزایش کرایه تاکسی و اتوبوس مصوبه‌ای داشته باشد و پس از آن نسبت به افزایش کرایه‌ها اقدام کند. بدین‌ترتیب هم‌اکنون رانندگان تاکسی و اتوبوس حق افزایش کرایه را ندارند.

این خبر را به اشتراک بگذارید