• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
پنج شنبه 16 فروردین 1397
کد مطلب : 10877
+
-

دولت و شهرداری روبه‌روی هم نیستند، بلکه ادامه یکدیگرند

دولت‌ها و شهرداری‌ها باید در ادامه هم تعریف شوند، نه روبه‌روی هم؛ این سخن وزیر راه و شهرسازی است که در گفت‌وگو با شهرنوشت به آن اشاره کرد. عباس آخوندی گفت که «دولت و شهرداری ادامه یکدیگر محسوب می‌شوند و مشکل ما این است که گاهی این دو را روبه‌روی یکدیگر قرار می‌دهیم.»
وزیر راه و شهرسازی حمل‌ونقل را اصلی‌ترین مسئله پایتخت دانست و در این‌باره توضیح داد: باید در تهران به‌دنبال نوعی حمل‌ونقل یکپارچه باشیم؛ حمل‌ونقل یکپارچه‌ای که توأمان درون و بیرون شهر بتواند به بهترین شکل عمل کند. در بین شکل‌های مختلف حمل‌ونقل،  من حمل‌ونقل یکپارچه را مهم‌ترین و بهترین نسخه برای بهبود وضعیت شهری پایتخت می‌دانم. او در پاسخ به این سؤال که آیا انسان‌محوری را برای تهران یک رؤیا می‌دانید یا آن را هدفی می‌بینید که می‌توان به آن دست یافت، گفت: حقیقت این است که من انسان محوری را بسیار سهل‌الوصول می‌بینم،  اما درصورتی که دغدغه آن به‌صورتی کاملا واقعی در استراتژی اصلی مدیریت مرکزی و مدیریت محلی قرار گیرد. آخوندی ادامه داد: انسان‌محوری به هیچ وجه یک رؤیا نیست. آنچه اهمیت دارد این است که به شکلی واقعی و واقع‌بینانه در دستور کار سیاستگذاری ملی و محلی قرار داشته باشد.
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه انسان محوری را به‌صورت واقعی و آنطور که باید و شاید در سیاستگذاری مدیریتی نمی‌بینم،  خاطرنشان کرد: چراکه به‌نظر می‌رسد، مبانی نظری موضوع انسان‌محوری در عمران شهری هنوز جایگاه لازم را در نظام حکمروایی ملی و محلی ما ندارد،  اما خبر خوب این است که همگی،  در سیستم مدیریت ملی و محلی همراه با هم در جهت رسیدن به این هدف حرکت می‌کنیم.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید