• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
پنج شنبه 16 فروردین 1397
کد مطلب : 10876
+
-

رونق ثبت‌نام برای طرح ترافیک 97

نیمی از فروردین97 گذشته اما بازار ثبت‌نام طرح ترافیک 97 هنوز داغ است.  متقاضیان ورود به محدوده طرح ترافیک سال ١٣٩٧ باید در سامانه my.tehran.ir ثبت اطلاعات کنند. تاکنون 30 هزار نفر در این سامانه ثبت‌نام کرده‌اند. مصطفی قنبرنژاد، مدیر کل واحد صدور آرم شهرداری تهران در این باره به ایسنا، خبر داد که اگر وسیله نقلیه‌ای چند بار توسط دوربین‌ها در یک روز مشاهده شود، اولین ورود و آخرین خروج ملاک محاسبه خواهد بود و دقت داشته باشید که ضریب زمانی و ضریب آلایندگی در این نوع خودروها ملاک تعیین عوارض خواهد بود.  دیروز ثبت‌نام برخی سهمیه‌های خاص نظیر خبرنگاران و جانبازان در سامانه آغاز شد. محمد فرجود، مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات شهرداری تهران در این باره گفت:  سامانه حساب شهروندی از اواخر سال گذشته برای ثبت‌نام طرح ترافیک جدید راه‌اندازی شد و در طول روزهای گذشته و حتی تعطیلات نوروز بدون کوچک‌ترین اختلالی فرایند ثبت‌نام طرح ترافیک را انجام داده است و تاکنون بیش از 30 هزار نفر اطلاعات و درخواست خود را ثبت کرده‌اند که پیش‌بینی می‌شود با آغاز روزهای کاری سال جدید این آمار بسیار بیشتر شود. فرایند و شیوه نامه تخصیص طرح ترافیک به سهمیه‌های خاص بر عهده اداره صدور آرم معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران است. همچنین ساکنان محدوده طرح ترافیک باید توجه داشته باشند برای ثبت‌نام و بهره‌گرفتن از امتیازات و تمهیدات طرح ترافیک حتما باید عوارض نوسازی و پسماند خود را پرداخت کرده باشند و بدهی به شهرداری تهران نداشته باشند و باید ملک مورد نظر حتما مسکونی باشد. مستاجران یا کسانی که به شکل شراکتی از واحد مسکونی بهره می‌برند نیز پیش از ثبت‌نام باید برای گرفتن یک سهمیه به توافق رسیده باشند.
از سویی در بخش حمل و نقل عمومی مالکان آژانس‌ها باید ابتدا در سامانه موسسات اتومبیل کرایه به نشانی  taxi-agency.tehran.ir ثبت‌نام کنند ولی راننده‌های موسسه در همان سامانه حساب شهروندی اطلاعات شخصی و خودرویشان را به ثبت برسانند.
برای ثبت نام در سامانه محدودیت زمانی ندارند اما برای ورود به محدوده طرح ترافیک در هر زمانی باید قبل از آن اقدام به ایجاد حساب شهروندی و ثبت‌نام در سامانه کنند و مراحل خرید و رزرو طرح را انجام دهند در غیر این‌صورت مشمول جریمه خواهند شد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید