• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
سه شنبه 4 شهریور 1399
کد مطلب : 108554
+
-

چرا ثبت‌نام وام ازدواج متوقف شده است؟

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان درباره مشکلات ایجاد شده برای ثبت‌نام «وام ازدواج» گفت: افزایش متقاضیان وام ازدواج و همچنین میزان تخلفات خرید و فروش آن، شبکه بانکی را دچار سردرگمی کرده؛ این در حالی است که هرچند در روند پرداخت وام ازدواج تأخیری ایجاد شده است، اما جای نگرانی نیست و وام‌های متقاضیان تا پایان امسال حتما به دستشان می‌رسد.
به گزارش ایسنا، محمدمهدی تندگویان گفته است که هم‌اکنون شبکه بانکی برای پرداخت وام ازدواج دچار مشکلات و سردرگمی‌هایی شده زیرا هم از یک سو دولت با افزایش تقاضای وام و موضوع تبعات سنی مواجه شده و از سوی دیگر میزان تخلفات خرید و فروش وام ازدواج در جامعه بسیار زیاد شده است و برخی نیز وام دریافتی را برای امر ازدواج تخصیص نمی‌دهند و در واقع برای دریافت وام، ازدواج تشریفاتی را ثبت می‌کنند. او ادامه داد: اما زمانی که نرخ وام ازدواج به قدری افزایش می‌یابد که به‌عنوان متاع، قابل معامله می‌شود، متقاضیان صوری ایجاد می‌کند؛ لذا رقم وام و تعداد متقاضیان افزایش می‌یابد که به نوبه ‌خود افزایش مشکلات کشور را نیز به دنبال خواهد داشت.
معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان تأکید کرد که البته جای نگرانی نیست و وام‌های متقاضیان هرچند با تأخیر، اما تا پایان امسال حتما پرداخت خواهد شد.
تندگویان معتقد است: باتوجه به حجم متقاضی موجود ممکن است برخی از بانک‌ها در ابلاغ اعتبارات و سهمیه‌بندی استان‌ها دچار دیرکرد شوند؛ البته همه افراد وام ازدواج را دریافت می‌کنند و مشکلی وجود ندارد و تا پایان سال، دولت با تمام توان اعتبارات را تسویه می‌کند اما به‌دلیل مشکلات موجود پیش‌بینی‌های تامین اعتبار دچار مشکلاتی شده است. تندگویان همچنین در پاسخ به اینکه برخی مخاطبان مراجعه‌کنندگان وام ازدواج به بانک‌ها عنوان می‌کنند رقم وام ازدواج در سال‌جاری به ۷۰میلیون تومان افزایش یافته است، آیا رقم اعلامی را تأیید و افزایش رقم وام صحت دارد یا خیر؟ گفت: وام ازدواج برای سال‌جاری ۵۰میلیون به ازای هر زوج است که همانگونه که پیش از این اعلام شده باز پرداختش ۷ساله است.

این خبر را به اشتراک بگذارید