• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
سه شنبه 4 شهریور 1399
کد مطلب : 108528
+
-

نگهداری از مبل چرم


مبلمان چرم یکی از شیک‌ترین و زیباترین سبک‌ها برای مبلمان است، اما آنچه باعث شده کمتر در دکوراسیون منازل  یا ادارات محبوبیت داشته باشد سختی نگهداری آن است. برای نگهداری از این نوع مبلمان باید نکاتی را مراعات کرد که اگر رعایت نشوند مجبور خواهید بود هرسال این مبل‌ها را تعویض کنید.
     گرد و خاک، دشمن مبل چرمی است. عمر چرم را کوتاه می‌کند و ظاهر درخشنده آن را از بین می‌برد. بنابراین گردگیری مبل چرمی بسیار مهم است. گردگیری مبل چرم را بهتر است با یک پارچه میکروفایبر تمیز و خشک انجام دهید.
      دقت کنید که برای گردگیری مبل چرم هرگز از پارچه خیس استفاده نکنید، می‌توانید از آب مقطر برای نمدار کردن پارچه و گردگیری استفاده کنید، اما آب را به‌صورت مستقیم روی مبل چرم نریزید یا با افشانه به مبل نپاشید. آب دشمن چرم است و باعث تغییر رنگ چرم شده و آن را خراب می‌کند.
      چرم معمولا گرد‌وخاک و کثیفی را زودتر نشان می‌دهد بنابراین برای مراقبت و تمیز کردن آن علاوه بر گردگیری می‌توانید درزها و روی آن را جاروبرقی بکشید. برای این کار کمترین مکش را در جاروبرقی‌تان فعال کنید، چراکه مکش بالای جاروبرقی به مبل چرم شما آسیب می‌زند.
      نور خورشید هم مانند آب دشمن مبلمان چرمی است و علاوه بر از بین بردن درخشندگی چرم اگر مستقیم به مبل بتابد سبب سوختگی آن می‌شود؛ پس یا پرده را کنار نزنید و یا روی مبل چرمی روکش بکشید. گرما هم دشمن چرم است، مبل را کنار پکیج، بخاری یا شوفاژ قرار ندهید.
      رنگ مبل چرم پس از گذشت مدت‌زمانی کمرنگ می‌شود و زیبایی اولیه خود را از دست می‌دهد. برای اینکه با این مشکل روبه‌رو نشوید می‌توانید از اسپری‌های جلادهنده و براق‌کننده مخصوص استفاده کنید. البته استفاده بیش ‌از حد از این اسپری‌ها نیز مبل چرمی را آسیب‌پذیر می‌کند. بهترین کار استفاده هر 6‌ماه یک‌بار از اسپری است.

این خبر را به اشتراک بگذارید