• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
دو شنبه 3 شهریور 1399
کد مطلب : 108511
+
-

احتمال همیشگی بودن کرونا

سلامت
احتمال همیشگی بودن کرونا


یک عضو گروه مشاوران علمی برای شرایط اضطراری انگلیس موسوم به «سیج» می‌گوید: کرونا ویروس برای همیشه به این شکل یا شکل‌های دیگر حضور خواهد داشت. اظهارات والپورت بعد از آن صورت می‌گیرد که رئیس سازمان بهداشت جهانی گفته بود امیدوار است که پاندمیک کرونا در مدت ۲ سال به پایان برسد، همانطور که غلبه بر آنفلوآنزای اسپانیا ۲ سال طول کشیده بود.
آقای والپورت می‌گوید: «جمعیت‌های متراکم‌تر و سفرها به این معناست که ویروس به راحتی می‌تواند انتشار پیدا کند .» ضمن آنکه وی اضافه کرده است:« که جمعیت کنونی جهان
 نسبت به جمعیت دنیا در سال ۱۹۱۸ خیلی بیشتر است.»
این عضو گروه مشاوران علمی برای شرایط اضطراری انگلیس موسوم به «سیج» که با رادیو بی‌بی سی ۴ صحبت کرده است، می‌گوید: برای کنترل این پاندمیک به یک واکسیناسیون جهانی نیاز است ولی کرونا ویروس مانند بیماری‌هایی همچون آبله نیست که به وسیله واکسیناسیون ریشه کن شود.
به گزارش ایسنا، والپورت می‌گوید: این ویروسی است که می‌تواند به هر شکلی برای همیشه با ما باشد و مطمئنا به واکسیناسیون‌های مکرر در آینده نیاز دارد. بنابراین تا حدودی این پاندمیک مانند آنفلوآنزا خواهد بود و به فواصل منظم واکسینه نیاز دارد.
«تدروس آدهانوم» رئیس سازمان بهداشت جهانی گفته بود: آنفلوآنزای اسپانیایی که در سال ۱۹۱۸ پاندمیک شده بود، بعد از ۲ سال توانسته بودند بر آن غلبه کنند و باتوجه به پیشرفت تکنولوژی می‌توان در مدت زمان کوتاه‌تری پاندمیک کرونا را متوقف کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید