• سه شنبه 11 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 21 شوال 1445
  • 2024 Apr 30
دو شنبه 3 شهریور 1399
کد مطلب : 108500
+
-

دعوای آمریکایی بر سر «پست»

دعوای آمریکایی بر سر «پست»


دعوای جمهوریخواهان و دمکرات‌ها برسر رای‌گیری پستی، در نهایت دیروز به تصویب بودجه‌ای قابل توجه از سوی اعضای دمکرات کنگره برای تامین هزینه‌های اداره خدمات پستی آمریکا منجر شد تا این بهانه هم از دست دولت دونالد ترامپ برای مختل کردن روند رای‌گیری در انتخابات گرفته شود.
نمایندگان پس از آنکه رئیس اداره خدمات پستی آمریکا را به کنگره فراخواندند و سخنان او در مورد کسری بودجه را شنیدند، خیلی زود دست به‌کار شدند و یک بودجه 25میلیارد دلاری برای کمک به این اداره تصویب کردند.
 لوییز دی جوی که گفته می‌شود از طرفداران دونالد ترامپ است اعلام کرده بود به‌دلیل کسری بودجه شدیدی که اداره پست دارد، به سیاست‌های صرفه‌جویانه رو آورده و خدمات پست را طی ماه‌های آینده محدود خواهد کرد.
کاهش ساعت کار اداره پست، کاهش تعداد صندوق‌های پست در سراسر آمریکا و همچنین توقف پرداخت اضافه‌کار به کارکنان برخی از مهم‌ترین برنامه‌های دی جوی برای جبران کسری بودجه ادعا شده بود؛ اقداماتی که با انتقاد شدید دمکرات‌ها روبه‌رو شد و بسیاری آن را کمک به ترامپ برای جلوگیری از اجرای رای‌گیری پستی اعلام کردند. حتی باراک اوباما، دونالد ترامپ را متهم کرد که با انجام تغییرات در اداره پست، در پی از کار انداختن سیستم رای‌گیری پستی و مختل کردن انتخابات است. بالا گرفتن انتقادها باعث شد تا رئیس اداره خدمات پستی از برنامه‌هایش صرف‌نظر کند. تصویب بودجه کلان 25میلیارد دلاری نیز بهانه کسری بودجه را از او گرفت.
به نوشته وب‌سایت « هیل » 257نفر در برابر 150نفر به طرح بودجه اداره پست رأی مثبت دادند. اتفاق جالب این بود که 26نفر از جمهوریخواهان در اقدامی غیرمنتظره سمت دمکرات‌ها قرار گرفتند و برخلاف خواست حزب‌شان رأی دادند. با این حال، مصوبه کنگره نیازمند تأیید رئیس‌جمهور است و دونالد ترامپ اعلام کرده آن را به‌زودی وتو خواهد کرد.
در پی شیوع ویروس کرونا، شماری از ایالت‌های آمریکا اعلام کردند قصد دارند به‌خاطر نگرانی‌های بهداشتی، رای‌گیری پستی را جدی‌تر از گذشته پیاده کنند. این به نفع دمکرات‌هاست، چرا که آنها استراتژی خود را بر ترغیب مردم به حضور حداکثری در انتخابات متمرکز کرده‌اند. ترامپ اما مخالف است و می‌گوید که رای‌گیری پستی، احتمال تقلب در انتخابات به‌نفع جوبایدن را افزایش می‌دهد.
پیش‌بینی می‌شود دست‌کم 80میلیون نفر به‌صورت پستی رأی دهند که این رقم 2برابر تعداد رأی‌دهندگان پستی در انتخابات ریاست‌جمهوری 4سال قبل است.

این خبر را به اشتراک بگذارید