• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
پنج شنبه 16 فروردین 1397
کد مطلب : 10839
+
-

در روز سلامت، به سلامت خود نگاه ویژه‌ای داشته باشیم

جسم و روان را جلا بده

اگر آمار دقیقی از دعاهای زمان تحویل سال داشته باشیم؛ خواهیم دید که آمار دعاهایی که ویژه سلامتی و شفای بیماران است، در صدر قرار دارند. این نشان می‌دهد که همه ما به نعمت سلامتی آگاه هستیم. با این حال ارزش سلامتی را وقتی بیشتر درک می‌کنیم که به مشکل کوچکی مانند سردرد یا دل درد دچار شویم. آن‌وقت است که از خدا هیچ‌چیز نمی‌خواهیم به جز سلامتی دوباره. بخشی از سلامتی، سلامت جسم و بخشی دیگر، سلامت روان است. درمواردی حتی سلامت روان را عاملی برای سلامت جسم می‌دانند. بنابراین هرچند باید به هر دو به یک نسبت اهمیت داد، اما شاید بهتر باشد سلامت روان را چند پله بالاتر از سلامت جسم قرار داد.هجدهم فروردین را روز سلامتی نامگذاری کرده‌اند تا هشداری باشد برای توجه به سلامتی جسم و روان. بعضی از این موارد خاص انجام دادن در روز تعطیل است؛ چون فرصت بیشتری دارید و بعضی دیگر را همیشه باید مدنظر داشته باشید تا سلامت باشید.

 

 

یازده عامل سلامتی جسم و روان

شاید رسیدن به سلامتی کامل و حفظ آن سخت به‌نظر برسد. اما کافی است در رفتار روزانه‌مان، به‌ویژه در تعطیلات که قید و بندی برای آن نداریم، نکته‌های ساده اما مهم را رعایت کنیم تا سلامتی‌مان از دست نرود..

 

 

سلامت جسم و روان را
اینطور بیمه کنید

بعضی از ورزش‌ها یا کارها مخصوص سلامت جسم و بعضی دیگر مخصوص سلامت روان است. اما اگر می‌خواهید هر دو را همزمان سلامت نگه دارید، توصیه‌های این جدول کوچک را به‌خاطر بسپارید.

 

 

به پوست‌تان برسید
تا نوبر بهار است

 تا اول اردیبهشت، حال و هوای همه ما بهاری و تعطیلاتی است! بنابراین فرصت خوبی برای رسیدگی به پوست است. به‌ویژه اینکه بعد از تعطیلات نوروز و استفاده از لوازم آرایشی، پوست به استراحت نیاز دارد. با این رفتارها پوست را سالم و شاداب نگه دارید.

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید