• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
یکشنبه 2 شهریور 1399
کد مطلب : 108371
+
-

نجات گروگان 14ساله از اسارت

نجات گروگان 14ساله از اسارت

 2مرد شرور با ربودن پسری 14ساله قصد باج‌گیری از خانواده‌اش را داشتند اما یک ساعت پس از این آدم‌ربایی، عملیات پلیس نقشه آنها را نقش بر آب کرد.
به گزارش همشهری، این گروگانگیری روز جمعه در منطقه رمین شهرستان چابهار در استان سیستان و بلوچستان اتفاق افتاد. ماجرا از این قرار بود که خانواده پسری 14ساله پی بردند که فرزندشان توسط 2مرد ناشناس ربوده شده و جانش در خطر است. در این شرایط آنها نزد پلیس رفتند و برای نجات پسرشان درخواست کمک کردند.
با اینکه آدم‌ربایان تلاش کرده بودند هیچ ردی از خود به جا نگذارند، اما مأموران در همان بررسی‌های اولیه توانستند به اطلاعاتی درباره آنها دست پیدا کنند. این شواهد بیانگر این بود که آدم‌ربایان 2نفر هستند که پس از ربودن پسر نوجوان، قصد خارج‌کردن او از منطقه را دارند. همچنین بررسی‌های دقیق‌تر حاکی از آن بود که انگیزه آنها از این کار باج‌گیری از خانواده گروگان‌شان است. زمان به سرعت می‌گذشت و سرعت عمل پلیس می‌توانست موجب نجات پسر 14ساله شود. در این شرایط ابتدا مأموران طرح مهار را به اجرا گذاشتند و کنترل راه‌های خروجی منطقه را به‌دست گرفتند. همزمان مرزبانان پاسگاه مرزی دریایی رمین تحقیقات گسترده‌ای برای شناسایی آدم‌ربایان آغاز کردند. در شرایطی که حدود یک ساعت از ربودن پسر نوجوان می‌گذشت، مأموران توانستند مخفیگاه متهمان را شناسایی و آنجا را به محاصره کنند. عملیات با ظرافت خاصی ادامه داشت؛ چرا‌که ممکن بود کوچک‌ترین اشتباهی به قیمت جان پسر 14ساله ختم شود و در این شرایط عملیات با احتیاط خاصی در جریان بود. سرانجام دقایقی بعد مأموران پی بردند گروگان در اختیار یکی از آدم‌ربایان است. به این ترتیب در عملیاتی ضربتی وی دستگیر و پسر نوجوان آزاد شد.
سردار محمد ملاشاهی، فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان در این‌باره گفت: مرزبانان پس از انجام یک سری تحقیقات گسترده با استفاده از شیوه‌های نوین اطلاعاتی، مخفیگاه آدم‌ربایان را شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی در یک عملیات ضربتی و منسجم یکی از آدم‌ربایان را در کمتر از یک ساعت دستگیر و فرد ربوده‌شده را آزاد کردند و به آغوش خانواده بازگرداندند. وی ادامه داد: دستگیری دیگر متهم متواری این پرونده در دستور کار مرزبانان قرار دارد و نیروی انتظامی اجازه نخواهد داد که مجرمان و مخلان نظم و امنیت عمومی، آسایش شهروندان را برهم زنند و درصورت هرگونه اقدام غیرقانونی با هنجار‌شکنان به‌صورت قانونی و قاطعانه برخورد خواهد شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید