• سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 14 شوال 1445
  • 2024 Apr 23
یکشنبه 2 شهریور 1399
کد مطلب : 108355
+
-

گروسی فردا در تهران

گروسی فردا در تهران

رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در توییتی با انتشار تصویر پرچم ایران از سفر خود به تهران خبر داد. این نخستین سفر گروسی به تهران از بعد از تصدی ریاست آژانس است.
رافائل گروسی در این توییت نوشت: من روز دوشنبه برای دیدار با مقامات ایرانی به تهران سفر می‌کنم تا به موضوعات برجسته مربوط به پادمان بپردازم. امیدوارم یک کانال مثمر‌ثمر و مشارکتی برای گفت‌وگوی مستقیم ایجاد کنیم. این اقدام ضرورت دارد.
کاظم غریب‌آبادی، سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین نیز با انتشار توییتی نوشت: در راستای تعاملات و همکاری‌های جاری ایران و آژانس، بنا بر دعوت ایران، رافائل گروسی، مدیرکل آژانس هفته جاری به ایران سفر می‌کند. ایران یکی از شرکای اصلی آژانس است، امیدواریم این سفر به تقویت همکاری‌های متقابل بینجامد.
پیش‌بینی می‌شود در جریان مذاکرات گروسی و علی‌اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی درباره موارد اختلافی بین دوطرف به‌خصوص درخواست آژانس برای بازرسی از 2مکان جدید که با ادعاهای رژیم صهیونیستی مورد درخواست قرار گرفت، تبادل نظر شود.
یکی از مناطق مورد ادعای صهیونیست‌ها محوطه‌ای در حوالی شهر آباده در استان فارس است اما ایران اعلام کرده نمی‌تواند به صرف ادعاهای رژیم صهیونیستی به درخواست‌های بی‌پایان برای بازرسی جواب مثبت بدهد.
از سوی دیگر، رایزنی درباره تخلفات یکی از بازرسان آژانس در ورود اقلام ممنوعه به سایت نطنز از دیگر موارد اعتراض ایران به آژانس است، اگر‌چه بازرس آژانس نتوانست اقلام ممنوعه انفجاری را وارد سایت نطنز کند اما این سایت در نتیجه یک اقدام خرابکارانه ماه قبل مورد آسیب جدی در یکی از سوله‌های مونتاژ سانتریفیوژ قرار گرفت.

این خبر را به اشتراک بگذارید