• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
شنبه 1 شهریور 1399
کد مطلب : 108283
+
-

جمع کن برو، آتا

زنوزی دیگر در تبریز محبوب نیست و 69درصد هواداران به عملکرد او رأی منفی داده‌اند

فصل نوزدهم لیگ‌برتر با بقای ماشین‌سازی در لیگ‌برتر و کسب سهمیه (با احتمال بالا) برای تراکتور به پایان رسید، اما شواهد نشان می‌دهد اهالی تبریز و طرفداران این 2تیم اصلا از عملکرد مالک مشترک 2باشگاه رضایت ندارند و خواهان رفتن او هستند. مهندس زنوزی که در ابتدا با جیب‌های پر و سروصدای فراوان به فوتبال پا گذاشته بود، تا مدت‌ها شخصیت محبوب فوتبالی‌های تبریز و به‌خصوص هواداران تراکتور به شمار می‌رفت. خریدهای بزرگ و پرسروصدای او حسابی هواداران را سر ذوق آورده بود و آنها که فکر می‌کردند تراکتور بالاخره با این ریخت‌وپاش‌ها به آرزوهایش خواهد رسید، حتی برای آقای مالک لقب «آتا زنوزی» را برگزیده بودند. اما در ادامه راه، مشخص شد این مالک جاه‌طلب دقیقا به همان اندازه که از پول و ثروت بهره‌‌مند است، از درایت و توانایی لازم برای مدیریت کردن این هزینه‌ها بی‌بهره است.

  ولخرجی‌های بی‌نتیجه
طی چند روز اخیر کانال‌های هواداری تراکتور پر از حملات شدید و انتقادهای بی‌سابقه از محمدرضا زنوزی شده است. عمده انتقادات هواداران از نحوه خریدهای زنوزی و همچنین حضور پررنگ دلال‌های معروف و سابقه‌دار در این باشگاه بوده است. 2سال بعد از اینکه 3کاپیتان تیم‌ملی به‌طور همزمان جذب تراکتور شدند، حالا هواداران با ابراز نارضایتی از عملکرد شجاعی و دژاگه، مالک باشگاه را به دور ریختن پول‌هایش متهم می‌کنند. وضعیت خریدهای خارجی هم بهتر از این نبوده است. تراکتور طی 2فصل اخیر 3سرمربی و تعداد زیادی بازیکن خارجی خرید اما این خریدهای گران‌قیمت را یکی‌یکی دیپورت کرد و در نهایت کارش را با ساکت الهامی به پایان رساند. هیچ‌یک از آن بازیکنان خارجی باری از دوش سرخپوشان تبریزی برنداشتند و تازه معروف‌ترین آنها به نام کوین فورچونه در همین روزهای اخیر باشگاه را به جریمه سنگین 1.1میلیون یورویی محکوم کرد. درباره ساکت الهامی و بازیکنان ایرانی باشگاه هم که حرف‌وحدیث فراوان است و هواداران نزدیک به باشگاه حضور مؤثر و پررنگ یک دلال بدنام را در تمامی خریدوفروش‌های این باشگاه برنمی‌تابند. تمام این اتفاقات باعث شده زنوزی پایگاهش را در میان مردم تبریز و هواداران تراکتور و ماشین‌سازی از دست بدهد. در آخرین نظرسنجی که کانال رسمی هواداران تراکتور در روزهای اخیر انجام داده، فقط 31درصد هواداران از عملکرد زنوزی راضی بوده‌اند و 69درصد با ابراز نارضایتی از زنوزی خواهان رفتن او شده‌اند.

   جام هست ولی جات نیست!
یکی از عادت‌های زنوزی در ماه‌های اخیر مصاحبه‌های تندوتیز و متهم‌کردن مدیران ورزش به هواداری از تیم‌های خاص بوده است. مالک 2باشگاه تبریزی بارها ادعا کرده گردانندگان فوتبال ایران مخالف قهرمان‌شدن تراکتور هستند و با این ادعای عوام‌پسندانه اکثر هواداران تبریزی را هم سوار بر این موج با خود همراه کرده است. اما به‌نظر می‌رسد دیگر این ترفندها هم پاسخگو نیست و هواداران تراکتور به‌جای متهم‌کردن دشمن‌های فرضی، حالا دیگر نوک پیکان انتقادات خود را مستقیما رو به‌خود زنوزی گرفته‌اند. این یک شکست مضاعف و دوجانبه برای زنوزی است. او که مثل سایر عابربانک‌های بی‌ربط به فوتبال، آمده بود تا در این فضا برای خودش شهرت و اعتبار بخرد، حالا دقیقا همان چیزی را از دست داده که به‌دنبالش بوده است. زنوزی حتی اگر با تراکتور جام نمی‌گرفت ولی محبوبیتش را حفظ می‌کرد، کاملا به اهداف خودش در فوتبال رسیده بود. اما الان با وجود اینکه تراکتور هنوز فرصت گرفتن یک جام را دارد، آقای مالک شاهد از دست‌رفتن ته‌مانده محبوبیتش در میان تبریزی‌ها‌ست؛ همان محبوبیت و اعتباری که به‌ عشق آن وارد فوتبال شده بود و حالا حتی کسب یک جام باقیمانده هم کمکی به حفظ آن نخواهد کرد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید