• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
شنبه 1 شهریور 1399
کد مطلب : 108273
+
-

نکته بازی

لیگی با 16قهرمان
لیگ ایران واقعا لیگ عجیبی است؛ یک تیم جام می‌گیرد و هر 16تیم ادعای قهرمانی می‌کنند. فقط مصاحبه‌های روز آخر را مرور کنید تا بدانید چه خبر است. مجید نامجومطلق، مربی استقلال گفته: «حق تیم ما بالاتر از نایب‌قهرمانی بود.» یعنی قاعدتا استقلال باید قهرمان می‌شد. سعید آذری، مدیرعامل فولاد هم گفته: «کسب سهمیه برای ما کم از قهرمانی نبود.» از طرف دیگر عبدالله ویسی، سرمربی پیکان هم بعد از نگه داشتن این تیم در لیگ گفته: «بقای ما کمتر از قهرمانی نبود.» فقط جای شکرش باقی است سیروس پورموسوی بعد از سقوط پارس جنوبی جم  در نشست خبری حاضر نشد، وگرنه هیچ بعید نبود او هم سقوط پارس را هم‌سنگ قهرمانی توصیف کند! در مجموع بد نیست سازمان لیگ برای فصل آینده 16جام قهرمانی تدارک ببیند تا خدای ناکرده حق هیچ تیمی ضایع نشود!

همین‌قدر کافی است استاد!
مهدی پاشازاده در لیگ یک، سپیدرود را رها کرد تا سرمربی شاهین بوشهر شود. نتیجه‌اش هم شد اینکه هم سپیدرود به دسته2 سقوط کرد و هم شاهین بوشهر لیگ یکی شد. حالا آقا پاشا بعد از شکست 4 بر یک برابر استقلال که به سقوط این تیم رنگ و روی زشت‌تری داد، مدعی شده اگر شرایط فراهم باشد دوست دارد باز هم در بوشهر بماند. خب اگر از ما می‌پرسید، پاشازاده تا همین جا به اندازه کافی به شاهین خدمت کرده و بیش از این دیگر سزاوار نیست دچار زحمت شود. تازه، گیریم استاد در شاهین ماند و همه‌‌چیز هم خوب پیش رفت؛ بعد ناگهان اگر وسط راه یک پیشنهاد از لیگ برتر رسید تکلیف چیست؟ چه تضمینی وجود دارد کسی که دیروز سپیدرود را به شاهین فروخت، فردا شاهین را به یک تیم دیگر نفروشد؟

تبریک به اهالی کوفه؟
آبی‌ها شب درخشانی در بوشهر داشتند و نایب‌قهرمان لیگ شدند. در این میان عجیب‌ترین تبریک را بابت این موفقیت، محمد دانشگر برای هم‌تیمی‌هایش فرستاد؛ مدافعی که در این شرایط حساس باید کنار تیم باشد و در ازای پولی که می‌گیرد برای باشگاه بجنگد، اما پشت گوشی موبایلش نشسته، یک‌بار پست «اهالی کوفه» منتشر می‌کند و به این و آن می‌تازد، یک‌بار هم موفقیت تیم را بدون حضور خودش تبریک می‌گوید. واقعا در ذهن برخی فوتبالیست‌های ایرانی چه می‌گذرد؟ ما کی قرار است حرفه‌ای‌گری را یاد بگیریم و به تعهدات‌مان پایبند باشیم؟ در مجموع بعید است کسی در استقلال منتظر پیام تبریک دانشگر باشد. حتی هواداران کم‌سال هم تیم را فدای بازیکنی در سطح او نمی‌کنند؛ آن هم در شرایطی که استقلال به‌زودی باید آماده دیدار با پرسپولیس باشد و وضعیت روزبه چشمی هم مشخص نیست.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید