• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
چهار شنبه 29 مرداد 1399
کد مطلب : 108101
+
-

نکته بازی

نکته بازی
نکته بازی

ما به این رجزخوانی‌ها عادت داریم
بلافاصله بعد از انتشار حکم فیفا مبنی بر جریمه سنگین فدراسیون در پرونده مارک ویلموتس، رجزخوانی‌های همیشگی دوستان بازنده شروع شد. آقایان چپ و راست مصاحبه می‌کنند و ضمن غیرعلمی و نادرست خواندن رأی فیفا، از تغییر قریب‌الوقوع آن سخن می‌گویند. یک طوری که انگار فیفا طفل صغیر است، ندانسته حکم می‌دهد و خیلی مواقع احکامش برمی‌گردد. این در حالی است که دادگاه عالی ورزش در اغلب موارد حکم فیفا را تأیید می‌کند و ما باید بسیار خوش‌شانس و کاردرست باشیم که بتوانیم آنها را برای شکستن رأی متقاعد کنیم. ما البته به این رجزخوانی‌ها عادت دیرینه داریم؛ همانطور که پرسپولیسی‌ها آن اوایل محرومیت از
 2 پنجره نقل‌وانتقالاتی را تأیید نمی‌کردند یا همانطور که استقلالی‌ها در میانه دهه 80، حذف از لیگ قهرمانان به‌خاطر عدم‌ارسال اسامی را گردن نمی‌گرفتند و تا پای فینال می‌گفتند به تورنمنت برمی‌گردیم!

شما اول گل به‌خودی نزنید
بازیکنان استقلال در واکنش به حواشی اخیر تیم‌شان یک پست اینستاگرامی مشترک منتشر کرده‌اند؛ پستی که در آن با ادبیات حماسی نوشته شده همه آنها فقط به فکر موفقیت اسم بزرگ استقلال هستند. خیلی هم خوب؛ فقط مشکل از این جمله شروع می‌شود: «هیچ‌کدام از ما اجازه فرصت‌طلبی و سوءاستفاده به رقبا نمی‌دهیم.» طبعا این بیانیه، نوعی واکنش به اتفاقات اخیر است. اگر اینطور باشد، باید از دوستان عزیز پرسید وقتی محمد دانشگر پست «اهل کوفه» می‌گذارد و فرشید باقری جلوی جمع از خجالت مربی در می‌آید، دیگر چه نیازی به سوءاستفاده رقبا وجود دارد؟ آنها سر جای خودشان نشسته‌اند و خوش و خرم از خبر اخراج بازیکنان استقلال یا مصاحبه انتقادی عضو تدارکات تیم لذت می‌برند. اگر واقعا قصد جلوگیری از این اتفاقات را دارید، به جای انتشار بیانیه، به این گل به‌خودی‌های ناشیانه پایان بدهید.

دیگر عکس کفتر نگذار!
یکی از بازیکنانی که اسمش به‌عنوان گزینه حضور در پرسپولیس مطرح شده، سعید آقایی است. حالا ما نمی‌دانیم سرخ‌ها واقعا با دفاع چپ سپاهان مذاکره و توافق کرده‌اند یا به قول بیانیه رسمی باشگاه، این زمزمه‌ها جنبه بازارگرمی از سوی بازیکنان دارد. در هر صورت اسم آقایی برای حضور در پرسپولیس در حالی مطرح شده که این بازیکن پیش از دیدار رفت امسال با پرسپولیس، برای کری‌خوانی با قرمزها یک تصویر ناجور روی صفحه شخصی‌اش منتشر کرد و به همین دلیل هم با حکم کمیته اخلاق، از آن مسابقه محروم شد. حتما یادتان هست سوژه عکس چه بود؛ ما فقط می‌توانیم در این حد راهنمایی کنیم که تصویر مورد نظر به یک کبوتر مربوط می‌شد. خواستیم بگوییم شمایی که امروز جوگیر شدی و خیلی غلیظ داری کری می‌خوانی، کمی خویشتندار باش؛ چرا که هیچ‌کس از آینده باخبر نیست.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید