• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
چهار شنبه 29 مرداد 1399
کد مطلب : 108089
+
-

تعطیلی سالن‌های سینما، موسیقی و تئاتر برای محرم

محرم
تعطیلی سالن‌های سینما، موسیقی و تئاتر برای محرم


سینماها و سالن‌های نمایشی و اجرای کنسرت‌های موسیقی کشور شهریور‌ماه به‌دلیل ایام سوگواری امام‌حسین(ع) و یارانش تعطیل می‌شود.
به‌گزارش همشهری، با توجه به اکران کم فیلم‌های سینمایی از اول شهریور به‌مدت ۱۱روز سالن‌ها تعطیل می‌شوند و بعد از دهه اول محرم، اکران فیلم‌ها از ۱۲شهریور‌ماه آغاز خواهد شد. 
همچنین همه سالن‌های تئاتر کشور، از 7 تا ۱۲شهریور به مناسبت روزهای سوگواری محرم، تعطیل خواهند شد. تمامی نمایش‌هایی که مضمون کمدی دارند، نمایش‌های موزیکال یا آثاری که از موسیقی زنده در اجرای آنها استفاده می‌شود، از شب اول محرم برابر با پنجشنبه ۳۰مرداد تا چهارشنبه ۱۲شهریور (برابر با ۱۳محرم‌الحرام) روی صحنه نخواهند رفت. 
نمایش‌های دیگر نیز به مناسبت ایام سوگواری امام‌حسین‌(ع) و یاران باوفای ایشان، از جمعه ۷شهریور (برابر با ۸محرم‌الحرام) تا چهارشنبه ۱۲شهریور (برابر با ۱۳محرم‌الحرام) تعطیل خواهند بود. البته در حوزه موسیقی با وجود بازگشایی سالن‌های اجرای موسیقی براساس پروتکل تعیین شده، تا‌کنون هیچ کنسرتی برگزار نشده است و البته در فاصله‌های زمانی مختلف تالار وحدت و دیگر سالن‌ها چند اجرای آنلاین داشته‌اند که با رسیدن ایام عزاداری اجراهای موسیقی نیز تا اول آبان‌ماه تعطیل می‌شوند.

این خبر را به اشتراک بگذارید