• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
چهار شنبه 29 مرداد 1399
کد مطلب : 108087
+
-

2 ایرانی در «آخرین سیاره»

نام لیلا حاتمی در صفحه IMDB فیلم آخر ترنس ملیک

سینما
2 ایرانی در «آخرین سیاره»


محمدناصر احدی ـ روزنامه نگار

از ابتدای هفته که خبری مبنی بر حضور لیلا حاتمی در فیلم جدید ترنس مَلیک، «آخرین سیاره»، منتشر شد، رقابتی در میان رسانه‌های مختلف داخلی درگرفت تا هر کدام بتوانند به نخستین رسانه‌ای بدل شوند که اخبار بیشتری در این‌باره به‌دست می‌آورند. قاعدتا بهترین راه، برای اطلاع از صحت و سقم این موضوع، گفت‌وگو با خود لیلا حاتمی بود اما از آنجا که او معمولا علاقه‌ای به جاروجنجال‌های رسانه‌ای ندارد و جز در معدود مواردی حاضر به مصاحبه نیست، تا زمان نگارش این متن، اظهارنظری از وی مبنی بر تأیید یا رد این خبر در رسانه‌ها منتشر نشده است. اما اصلا این خبر نخستین‌بار در کجا منتشر شد؟ منبع این خبر، خبرنگار رسانه آرت تاکس بود که خبر داد آژانس بازیگری فرانسوی Adequat که کارگزار لیلا حاتمی در خارج از ایران است، در صفحه مربوط به کارنامه این بازیگر، نام فیلم «آخرین سیاره» (2019) ساخته ترنس ملیک را قرار داده است. خبرنگار آرت تاکس گفته بود که طبق شنیده‌هایش، حاتمی در این فیلم نقش «مریم مجدلیه» را بازی می‌کند.
در صفحه ویکی‌پدیای این فیلم اسمی از لیلا حاتمی نیست، اما از دیروز در صفحه IMDB «آخرین سیاره» نام لیلا حاتمی بعد از ماتیاس اسکون‌آرتس نروژی که نقش پیتر (پطروس یا شمعون، یکی از 12حواری مسیح) را بازی می‌کند، به‌عنوان دومین نفر در نقش مریم مجدلیه اضافه شده است. مریم مجدلیه شخصیت مهمی در تاریخ مسیحیت است و در اناجیل چهارگانه به کرات نام او برده شده است.
جز لیلا حاتمی، در میان بازیگران آخرین سیاره، اسم بازیگر ایرانی دیگری به نام سونیا امینی دیده می‌شود که نقش «خدمتکار» را بازی می‌کند. امینی که گویا بازیگری ایرانی ـ ایتالیایی است، پیش‌تر در سریال ایتالیایی «Che Dio ci aiuti» ‌ایفای نقش کرده و کارنامه شاخصی ندارد و احتمالا در فیلم ملیک هم نقش فرعی بر عهده دارد. همچنین مارک ریلانس (بازیگر فیلم پل جاسوسان) و بن کینگزلی (بازیگر فیلم گاندی) نیز در این فیلم حضور دارند. ترنس ملیک در آذر سال گذشته، زمانی که تازه فیلمبرداری این فیلم را به پایان برده بود، گفته بود: «این فیلم، فیلمی چندفرهنگی است با بازیگری از خاورمیانه، خوانندگانی از آلمان و طراحان لباس و صحنه ایتالیایی.» ملیک گفته بود که احتمالا تدوین فیلمش یک سال طول می‌کشد چراکه مصالح زیادی دارند. کریم دِبّاغ، طراح خط تولید این فیلم در مراکش، در گفت‌وگو با ورایتی، آخرین سیاره را تجربه‌ای بسیار معنوی درباره انجیل با پیچش غم‌انگیزی ژانری توصیف کرده بود. دباغ کارکردن با ملیک را تجربه‌ای خاص دانسته و گفته بود که فیلم با نورطبیعی فیلمبرداری شده است. این فیلم در فلسطین، ترکیه، ایسلند، مراکش و ایتالیا فیلمبرداری شده است.





این خبر را به اشتراک بگذارید