اضافه شدن ۱۰سرویس جدید به «تهران من» تا پایان سال
تا پایان سال قرار است ۱۰سرویس جدید به «تهران من» اضافه شود؛ سامانهای که سبب افزایش سرعت در دریافت خدمات و سهولت در انجام کارهای مرتبط با شهر و شهرداری شده است.
مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران، در گفتوگو با شهر یکی از مهمترین اهداف راهاندازی سامانه «تهران من» را انجام همه تبادلات و پرداختهای خرد میان شهرداری و شهروندان عنوان کرد و افزود: «از زمان راهاندازی این سامانه تا به امروز بسیاری از پرداختهای شهری شهروندان از این طریق انجام میشود بهخصوص در بخش طرح ترافیک، «تهران من» و سایر پرداختهای مربوط بهخودرو نسبت به گذشته کار را برای شهروندان خیلی راحت کرده است. بهطوری که هماکنون ۱۵درصد عوارض خودرو بهصورت آنلاین از سوی شهروندان پرداخت میشود.»
محمد فرجود، با اعلام اینکه هماکنون در سامانه «تهران من» 2میلیونو۷۰۰ هزار کاربر با کدملی و 3میلیون خودرو ثبت شده است، گفت: تا پایان امسال قرار است ۱۰سرویس جدید به «تهران من» اضافه شود. دبیر شورای راهبردی تهران هوشمند، افزایش سرعت در دریافت خدمات و سهولت در انجام کارهای مرتبط با شهر و شهرداری را از مزایای سامانه و اپلیکیشن «تهران من» عنوان کرد و ادامه داد: نگاه این بوده که تمام سرویسهایی که در تهران ارائه میشود، مراجعه حضوری و یا تلفن اضافی به جایی را حذف کند. البته در طراحی سرویسها هم کوشش کافی شده است و فقط باید به شهروندان بیشتر معرفی شود.
فرجود با تأکید بر اینکه «تهران من» باید بهعنوان دارایی شهرداری به مردم شناسانده شود، توضیح داد: بسیاری از سرویسها در «تهران من» نوپا هستند و شاید 8ماه از عمرشان گذشته بنابراین هنوز زود است که درباره میزان استقبال شهروندان از آنها قضاوت کرد.
او ارائه سرویس پارک حاشیهای در «تهران من» را مثال زد و گفت: شهروندان میتوانند در این سامانه ضمن مشاهده جزئیات هزینههای مربوطه، به راحتی محلهای پارک حاشیهای را پیدا کنند و بدین صورت از ترددهای متعدد برای یافتن جای پارک کاسته خواهد شد.
گفتنی است از دیروز امکان استعلام قیمتهای میوه و ترهبار میادین شهرداری تهران نیز از طریق این اپلیکیشن فراهم شده است. برای این کار باید نسخه بروز شده اپلیکیشن روی گوشی تلفن همراهتان نصب باشد.