• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
چهار شنبه 29 مرداد 1399
کد مطلب : 108086
+
-

پساب تصفیه‌خانه بهشت زهرا فاقد ویروس کروناست

بهشت زهرا
پساب تصفیه‌خانه بهشت زهرا فاقد ویروس کروناست

 به‌منظور بهینه‌سازی‌ مصرف آب، ‌تصفیه‌خانه بهشت زهرا بازپیرایی شده و پساب خروجی آن برای جلوگیری از گسترش کرونا، وارد چاه جذبی می‌شود.
به‌گزارش همشهری، حبیب‌الله فتاحی، مشاور اداره‌کل محیط‌زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران ضمن بیان این مطلب در وبینار بین‌المللی پیامدهای کووید- 19 بر مدیریت آب در کلانشهرها گفت: در بهشت زهرای تهران برای شست‌وشوی هر جسد حدود 100لیتر آب مصرف می‌شود. با توجه به لزوم بهینه‌سازی‌ مصرف آب به‌ویژه در شرایط کنونی و همچنین جلوگیری از انتشار کرونا، تصفیه خانه بهشت زهرا توسط شهرداری تهران و با کمک شرکت آب و فاضلاب تهران جهت حذف ویروس کووید-19 بازطراحی شد. او افزود:‌ در تغییرات صورت‌گرفته میزان کلر در پساب خروجی به ppm 2 افزایش یافته و این پساب وارد چاه جذبی می‌شود که این امر از گسترش بیماری در زمین‌ها و جنگل‌های اطراف جلوگیری می‌کند. طبق نتایج آزمایش‌های انجام شده، ویروس کووید- 19در پساب تصفیه شده این تصفیه‌خانه وجود ندارد.
فتاحی همچنین به ضد‌عفونی معابر و سطوح شهری نیز اشاره کرده و گفته:‌ با توجه به ارزانی آب ژاول، در ابتدا از این ماده ضدعفونی‌کننده با غلظت زیاد 5000ppm برای تمام سطوح و معابر شهری استفاده شد. اما با بررسی مواد ضدعفونی‌کننده و اثرات منفی آنها بر محیط‌زیست مانند خوردگی سطوح و آلودگی منابع آبی در نهایت دستورالعمل جامعی حاوی میزان غلظت‌های مناسب و مجاز مواد ضدعفونی برای هر یک از سطوح تدوین و از ابتدای سال‌جاری جهت اجرا ابلاغ شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید