• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
یکشنبه 26 مرداد 1399
کد مطلب : 107711
+
-

هشدار روحانی درباره توافق امارات و رژیم صهیونیستی

امارات خطای بزرگی مرتکب شد

رئیس‌جمهوری: مبادا بخواهند پای اسرائیل را در این منطقه باز کنند که آن وقت حساب دیگری خواهند داشت و برخورد دیگری با آنها خواهد شد

امارات خطای بزرگی مرتکب شد

رئیس‌جمهور در جلسه روز شنبه ستاد ملی مقابله با کرونا با انتقاد از توافق امارات متحده عربی با رژیم صهیونیستی نسبت به باز شدن پای صهیونیست‌ها در منطقه هشدار داد. دولت امارات پنجشنبه گذشته با صدور بیانیه‌ای از آغاز روابط مستقیم و علنی با رژیم صهیونیستی خبر داده بود. حسن روحانی این اقدام امارات را اشتباه و خطای بسیار بزرگی دانست و گفت: امیدواریم از این خطا اینها برگردند و توجه کنند که این مسیر غلط است. نه به نفع حاکمان است و نه به نفع امنیت خودشان است و به اینها هشدار می‌دهیم، مبادا بخواهند پای اسرائیل را در این منطقه باز کنند که آن‌وقت حساب دیگری خواهند داشت و برخورد دیگری با آنها خواهد شد. حواس‌شان جمع باشد تا اینجا خطای بزرگ و عمل خائنانه‌ای انجام دادند و امیدواریم متنبه شوند و این مسیر نادرست و غلطی که انجام شده را ادامه ندهند.
براساس گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، حسن روحانی با بیان اینکه امارات مردم متدین و بسیار خوبی دارد ولی حاکمان دچار یک مسیر اشتباه و غلطی شدند، تأکید کرد: این اقدام از نظر ما، اقدامی نادرست، غلط و صددرصد محکوم و خیانتی است به آرمان ملت فلسطین و به آرمان مسلمان‌ها و قدس. در این شرایطی که آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها نسبت به قدس آن کار را کردند و آن تصمیمات را گرفتند. بعضی از کشورها مثل آمریکا سفارتخانه‌هایشان را برخلاف مقررات و تصمیمات بین‌المللی منتقل کردند و اسرائیلی‌ها به فکر این هستند که بخش دیگری از سرزمین فلسطینی‌ها را غصب و اشغال کنند، خانه‌سازی‌ها را توسعه می‌دهند و جنایات خودشان را علیه مردم فلسطین ادامه می‌دهند که در این شرایط برای خوشامد یک حاکمی که در یک کشور غربی بناست در انتخابات شرکت کند.
روحانی با طرح پرسشی درباره زمان چنین توافقی میان امارات و اسرائیل گفت: چرا در این ایام و در این مقطع؟ چرا اگر یک رابطه غلطی است به جای اینکه اینها اعلام کنند، یک کشور ثالث اعلام می‌کند و از آمریکا اعلام می‌شود به‌خاطر اینکه یک آقایی در واشنگتن رأی بیاورد و بیاییم به کشورمان، ملت‌مان، مسلمان‌ها، دنیای عرب و به همه خیانت کنیم و یا اینکه فکر کنیم اگر ما به دشمنان اسلام و دشمنان ایران نزدیک شدیم، برای خودمان امنیت بیاوریم که این خطا و اشتباه است.

پیوند امارات با صهیونیست‌ها، چهره ارتجاع عرب
رئیس قوه قضاییه هم در آیین بزرگداشت روز جهانی حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی با اشاره به توافق امارات و رژیم صهیونیستی، گفت: این اتفاقی که در امارات افتاد و پیوندی که با صهیونیست‌ها و آدمکش‌ها و کودک‌کش‌های تاریخ برقرار کردند، چهره ارتجاع عرب را روشن می‌کند. به گزارش میزان، حجت‌الاسلام ابراهیم رئیسی با تفکیک ملل عرب از حاکمان آنها تأکید کرد: از ابتدای انقلاب فریاد امام و انقلاب اسلامی ایران این بوده که ملل عرب مردمانی دلداده به انقلاب، ارزش‌های الهی و حقوق انسانی هستند و با تروریسم و صهیونیست‌ها و ظلم به مردم عالم ضدیت دارند؛ لذا این پیوند بین امارات و رژیم صهیونیستی را پیوند مردم امارات نمی‌دانیم؛ بلکه پیوند جریان وابسته به نظام سلطه با حاکمان از خدا بی‌خبر و از مردم بی‌خبرِ کشورشان است که چهره آنها را برملاتر کرده و آنها را کنار صهیونیست‌ها نشانده است. البته چهره دولت امارات با کاری که در یمن کردند و زنان و کودکان را کشتند، روشن شد؛ ولی امروز برملاتر شده است و پیوند آنها با سعودی‌ها و صهیونیست‌ها بر مردم عرب و خود امارات و کشور‌های دیگر روزبه‌روز روشن‌تر می‌شود. این حرکت‌ها، چهره‌ها را روشن‌تر خواهد کرد و نهضت دفاع از حقوق بشر و حقوق انسان و ضدیت با نظام سلطه را در بین کشور‌های عربی، منطقه و جهان روزبه‌روز رونق خواهد داد.

این خبر را به اشتراک بگذارید