• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
شنبه 25 مرداد 1399
کد مطلب : 107687
+
-

همایش بین‌المللی لشکر فاطمیون با پیام‌های آیت‌الله مکارم‌شیرازی، شیخ عیسی قاسم و سخنرانی رهبران مقاومت برگزار شد

تجلیل از رزمندگان فاطمیون

فرمانده لشکر فاطمیون: تعرض بزدلانه آمریکای جنایتکار به سردار مقاومت را فراموش نمی‌کنیم

دفاعی
تجلیل از رزمندگان فاطمیون

نخستین همایش بین‌المللی لشکر فاطمیون افغانستان از سوی جبهه جهانی شباب‌المقاومه و با همکاری لشکر فاطمیون و آستان قدس رضوی‌ با پیام مکتوب آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی، مرجع عالیقدر شیعیان، پیام تصویری شیخ عیسی قاسم و با حضور رهبران و فرماندهان جبهه مقاومت برگزار شد. مراسم وداع با پیکر شهیدان «سیدعبدالعلی حسینی» و «علیرضا نعیمی» در حاشیه همین همایش برگزار شد. هسته اولیه لشکر فاطمیون از سال1392 تشکیل شد. فاطمیون یکی از نیروهای فعال شیعه و مبارز افغانستانی است که برای دفاع از حرم حضرت زینب کبری و حضرت رقیه سلام‌الله‌علیهما در مقابل نیروهای داعش در سوریه تشکیل شد. مجاهدان افغانستانی سپاه محمد(ص) که در افغانستان در خط مقدم بودند و نیروهای تیپ ابوذر که در زمان دفاع‌مقدس کنار رزمندگان ایرانی به دفاع از اسلام پرداختند، هسته اولیه فاطمیون را تشکیل دادند. به‌گزارش سایت مشرق، از عملیات لاذقیه در ارتفاعات کسب، عملیات آزادسازی شهر ملیحه در دمشق، عملیات دیرالعدس در درعا، عملیات تل قرین در درعا، عملیات بصری الحریر در درعا، نبرد پالمیرا و عملیات آزادسازی شهر البوکمال می‌توان به‌عنوان مهم‌ترین عملیات‌هایی که لشکر فاطمیون در آن نقش داشتند، یاد کرد.
در همایش بین‌المللی لشکر فاطمیون، شیخ اکرم برکات‌، معاون سیدحسن نصرالله با ابلاغ ‌سلام و درود سیدحسن نصرالله‌ به مجاهدین لشکر فاطمیون، اظهار داشت: درس عملی که از حاج قاسم آموخته‌ایم این است که یار حضرت مهدی(عج) بودن، محدود به جغرافیا نیست، بلکه یک دید جهانی دارد.
به‌گزارش تسنیم، وی با بیان اینکه همه ما مدیون مجاهدان، شهدا و جانبازان لشکر فاطمیون هستیم، این لشکر را متشکل از کسانی دانست که در پیشانی‌هایشان عزت، پیروزی، شجاعت، فداکاری و صبر را ثبت کرده و از روی ایمان برای نزدیک شدن ظهور تلاش کردند.
‌مهندس نصر الشمری، سخنگوی مقاومت اسلامی نجباء عراق با اشاره به اینکه رزمندگان فاطمیون در کنار سایر مدافعان حرم با یقین راستین و بصیرت و شجاعتی علوی و فاطمی گام برداشتند، تقدیر از این رشادت‌ها و جانفشانی‌ها را سخن حقی دانست که در راستای اظهار حق و اعتلای آن باید گفته شود.

تا انتقام خون سردار سلیمانی از پا نخواهیم نشست
سیدالیاس، فرمانده ارشد لشکر فاطمیون گفت: لشکر غیرتمند فاطمیون هیچ‌گاه تعرض بزدلانه رأس استکبار یعنی آمریکای جنایتکار در حمله شبانه به سردار مقاومت و فرمانده بزرگ خود یعنی سپهبد شهیدحاج قاسم سلیمانی را فراموش نکرده و تا گرفتن انتقام سخت از عاملان این فاجعه از پا نخواهد نشست.
لشکری از جوانان مخلص که به محض آنکه خطر را در حوالی اعتاب مقدسه و حرم‌های اهل‌بیت(علیهم‌السلام) احساس کردند، لحظه‌ای تعلل نکردند و زن و فرزند و خانواده و کار، آنان را در مظان تردید قرار نداد و به‌صورت خودجوش و به‌دور از اوامر و دستورات، اجتماعی تشکیل داده، با دست کشیدن از همه تعلقات دنیا، بالاترین داشته خود را که جان عزیزشان بود در طبق اخلاص تقدیم راه خدا و حفظ حریم ولایت کردند.
فرمانده ارشد لشکر فاطمیون اضافه کرد: شاهد بر این مدعا، خون مطهر صدها و هزاران شهید والامقام لشکر فاطمیون است که در جای‌جای کشورهای اسلامی و محور مقاومت همچون سوریه و عراق و سایر بلاد مانند لاله‌ای روییده و حریم آل‌الله را در آغوش کشیده است.
سیدالیاس افزود: لشکری که همیشه پرچم آخر را به‌دست داشت و آنجا که کارها گره می‌خورد با مجاهدت و توکل بر خدا گره‌گشایی و دشمن را منکوب و وادار به عقب‌نشینی ‌می‌کرد.
وی ادامه داد: باید روشن بگویم اکنون که به فضل الهی و به سبب مجاهدت مردان بزرگی همچون حاج قاسم سلیمانی حرم‌های اهل‌بیت (علیهم‌السلام) در امنیت به‌سرمی‌برند، کسی گمان نبرد که ماموریت الهی لشکر فاطمیون به پایان رسیده است‌. خیر، بلکه این لشکر مجاهد فی سبیل‌الله، اهداف بسیار بزرگی داشته و تا نابودی رژیم اشغالگر قدس شریف و آزادی آن حرم امن الهی و پس از آن تلاش برای ایجاد تمدن نوین اسلامی که تحقق آن از فرامین محوری ولی امر مسلین، حضرت امام خامنه‌ای است از جهاد دست نخواهند کشید و به فضل الهی این مبارزه را تا ظهور ولیعصر(عج) ادامه داده و پس از آن در رکاب قطب عالم امکان به مجاهدت خواهند پرداخت.
سیدالیاس اضافه کرد: فاطمیون با درک شرایط امروز جهان، به رزم نظامی بسنده نکرده و با ورود مؤثر در حوزه فرهنگ، اجتماع و تربیت نیرو سعی بر مقابله تام و تمام با جبهه فرهنگی غرب و استکبار دارد و این مسیر پراهمیت را بی‌تردید توسعه خواهد داد.

دشمنان، مقدسات را مورد هجوم قرار داده‌اند
‌شیخ عیسی قاسم، رهبر نهضت اسلامی بحرین نیز در پیامی تصویری به همایش بین‌المللی فاطمیون در حرم رضوی اظهار داشت: دشمنان، مقدسات را مورد هجوم قرار داده‌اند؛ یعنی این دشمن، دشمن همه مسلمانان است و باید به دشمنی وی پاسخ داده شود. مسلمانان باید در مقابل طاغوت ایستاده و در این امر پیشرو باشند و در مقابل دست‌های پشت‌پرده نیز باید بایستند.
شیخ عیسی قاسم افزود: این مقاومت باید براساس اصول اسلامی باشد. باید در مقابل کفار ایستادگی کرد. در مقابل کسانی که در دل امت تشکیک می‌کنند باید ایستاد. برخی کشورهای مستکبر خود را در زمره اسلام آورده‌اند. اغلب گروه‌های نوظهور اساسشان برای مقابله با دین و تجاوز به مقدسات است.

شجاعت این رزمندگان، مرز و خاک نمی‌شناسد
آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی، مرجع عالیقدر شیعیان در پیامی به همایش لشکر فاطمیون اعلام کرد: بی‌شک جبهه مقاومت افغانستان جریان نوظهوری نیست و امروز در مجاهدات لشکر فاطمیون برای دفاع از حرم اهل‌بیت(ع) متجلی شده است؛ شجاعت این رزمندگان غیور که در مبارزه با دشمن مرز و خاک نمی‌شناسند و امت واحده تشکیل داده و برای پاسداری از فرهنگ فاطمی خوش درخشیده‌اند و شهدای بزرگی را به اسلام تقدیم کرده‌اند. از خداوند متعال مسئلت دارم شهدای راه مقاومت و شهدای عزیز افغانستانی و سردار رشید این جبهه را با سید و سالار شهیدان محشور فرماید و رزمندگان اسلام را ثابت قدم دارد. تشکیل این همایش را به تمامی ملت شریف و بزرگ افغانستان، رزمندگان، فرماندهان، جانبازان و خانواده آنان تبریک می‌گویم.

این خبر را به اشتراک بگذارید