• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
شنبه 25 مرداد 1399
کد مطلب : 107657
+
-

100ثانیه خبر

  افزایش استفاده از وی‌چت پس از ممنوعیت!
طبق آمارهای اعلام شده، پس از آنکه دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا وی‌چت را به‌طور موقت با ممنوعیت‌ها و محدودیت‌هایی روبه‌رو کرده، میزان دانلود این پیام‌رسان چینی در آمریکا افزایش داشته است! به گزارش تک‌کرانچ، کاربران وی‌چت در آمریکا پیش از آنکه این اپلیکیشن از اپ‌استورها حذف شود، برای نصب آن اقدام کرده‌اند. یک هفته پس از اعلام ممنوعیت وی‌چت در آمریکا، میزان دانلود این اپ، 41درصد نسبت به هفته قبل رشد داشته است.

  آزمایش بالینی داروی ضد‌ایدز
شرکت زیست فناوری «ژن تکنولوژیز» تأییدیه سازمان غذا و دارو آمریکا برای آغاز مرحله نخست آزمایش بالینی یک داروی بالقوه ایدز را دریافت کرد. به گزارش اسپوتنیک، پیش‌بینی شده است، این آزمایش بالینی از ‌ماه سپتامبر در بالتیمور، مریلند و واشنگتن آغاز شود و طی آن ایمنی داروی AGT-103T مورد بررسی قرار بگیرد. این دارو یک دوز ژن درمانی است که برای درمان اچ‌آی‌وی توسعه یافته است و سلول‌های CD4T را احیا می‌کند و به این ترتیب واکنش‌های سیستم ایمنی بدن تنظیم خواهند شد.

  عقب‌نشینی فیسبوک
فیسبوک تجهیزات حفاری زیرزمینی در اورگان را جمع‌آوری می‌کند. به گزارش وب‌سایت انگجت، یک شرکت زیرمجموعه فیسبوک که درحال حفاری در اقیانوس بود، به‌دلیل مشکلات به‌وجود آمده تمامی تجهیزات ازجمله 400متر لوله مته و مقادیر زیادی از مایعات حفاری را رها کرده و کار را تعطیل کرد. فیسبوک که ابتدا اعلام کرده بود، برنامه‌ای برای بازیابی وسایلش ندارد، نتوانست در مقابل خشم مقامات و مردم اورگان دوام بیاورد و تسلیم خواست آنها شد.

  بلندپروازی‌های اسپیس‌ایکس
شرکت اسپیس‌ایکس هر‌ ماه 120ماهواره در کارخانه‌ای به نام «ردموند» در واشنگتن می‌سازد. به گزارش وب‌سایت اسپیس، براساس اطلاعات به‌دست آمده از این استارتاپ فضایی، اسپیس‌ایکس ماهانه بیش از 70میلیون دلار هزینه، صرف توسعه و تولید هزاران ترمینال کاربری می‌کند. آنها اواخر ژوئیه، طرحی را برای تصویب به کمیسیون ارتباطات فدرال ارائه کرده‌اند که طی آن ماهانه 120ماهواره برای تحقق برنامه استارلینک و فراهم کردن پوشش اینترنت در سراسر دنیا ساخته شود.

  Xe، انقلابی در گرافیک

شرکت اینتل امسال با پردازنده گرافیکی Xe که در لپ‌تاپ‌های «تایگر لِیک» به‌کار گرفته می‌شود، فاصله بسیار زیادی با رقبای خود در دنیای گرافیک ایجاد خواهد کرد. به گزارش انگجت، این مدل GPU به‌زودی روی دستگاه‌های دیگر نیز قابل استفاده خواهد بود و برای گیمرها نیز یک انقلاب بزرگ محسوب می‌شود. اینتل درحال آماده‌سازی Xe-HPG برای گیمرهاست و آن را در سال2021 عرضه خواهد کرد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید